یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
اختتامیه جشنواره شعر رضوی در کرمان برگزار می‌شود

کرمان- مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: کرمان بیستم و بیست و یکم اردیبهشت میزبان اختتامیه جشنواره شعر رضوی است و برنامه‌های مختلفی برای این جشنواره در دهه کرامت در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، محسن روحی در نشست خبری تشریح جشنواره شعر رضوی اظهار داشت: بیست اردیبهشت برنامه شعر خوانی رضوی با حضور حامد عسکری و شعر خوانی شاعران در حسینیه حاج ماشاالله برگزار خواهد شد.

وی افزود: اختتامیه جشنواره رضوی بیست و یکم اردیبهشت با حضور نجم الدین شریعت، شعر خوانی و تجلیل از شاعران برتر در تالار فرهنگ و هنر شهر کرمان برگزار خواهد شد.

به گفته وی، ناصر فیض و سعید بیابانکی هم در جمع ما در اختتامیه حضور خواهند داشت؛ شش نفر رتبه برتر و شش نفر شایسته تقدیر خواهند بود و جمعاً از ۱۲ نفر تجلیل خواهند شد.

این مسئول با اشاره به اینکه این جشنواره شاید قدیمی ترین جشنواره شعر آیینی کشور است، گفت: کرمان هم سال‌هاست میزبان جشنواره امام رئوف است؛ خوشبختانه فضای شعر به قوت خود باقی است و سال آینده ۳۰ سالگی شعر رضوی را برگزار خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین رویکردهای دبیرخانه شعر رضوی، رویکرد مردمی در خصوص این جشنواره شعر است، تمام تلاش و توصیه‌مان به انجمن‌های شعر استان این است که با همراهی و همکاری یکدیگر این شعر را رونق دهیم.

روحی خاطرنشان کرد: آرزوی ما این است که در کرمان برنامه شعر خوانی حافظ، خواجوی کرمانی و سعدی داشته باشیم و امیدواریم با همکاری انجمن های شعر به این مهم دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از دوهزار و ۳۵ اثر به دبیرخانه شعر رضوی رسیده است، گفت: تعداد آثار پس از غربالگری به ۷۰۰ اثر رسید و درحال بررسی است همچنین تلاش کردیم تا اختتامیه جشنواره شعر رضوی در دهه کرامت برگزار شود.

وی تاکید کرد: بخش ویژه‌ای هم به جشنواره اضافه می‌شود و در این بخش به یک حوزه می پردازند.

کتاب سوگواره مسیر سرخ منتشر خواهد شد

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد گفت: پس از حادثه تروریستی فراخوان شعر سوگواره مسیر سرخ اعلام شد و همزمان با چهلم آن حادثه برگزار شد، شاعران شعرهایشان را خواندند در همین راستا کتاب سوگواره مسیر سرخ در خصوص شهدای حادثه تروریستی منتشر خواهد شد.

مسئول دبیرخانه دائمی شعر فارسی رضوی گفت: یکی از قدیمی ترین و اصیل‌ترین جشنواره شعر آیینی کشور تبدیل شده است، از مجموعه استان تشکر میک‌نیم که چنین سنگ بنایی را پای گذاری کردند.

سعید کوشش افزود: سال گذشته در حرکت نو، علاوه بر برگزاری افتتاحیه و اختتامیه تلاش کردیم هرچه بیشتر فرهنگ رضوی را در بین شاعران و مخاطبان جشنواره گسترش دهیم.

وی تاکید کرد: پنج برنامه رواق رضوی در شهرستان های کرمان برگزار شد و به دنبال آن در قم، مازندران شیراز، مشهد و چند استان دیگر این محافل شعر رضوی برگزار شد.

کوشش بیان کرد: این درحالی‌است که تعداد شعر های دریافتی ما از این استان‌ها بیشتر شده است و نشان دارد که این محافل شعر خوانی رضوی کار خود را به درستی انجام دادند.

وی در پایان گفت: سال گذشته در محفل شعرخوانی رضوی حسینیه حاج ماشالله مردم دو ساعت و نیم نشستند و شعر گوش دادند و لذت بردند و برای ما عجیب بود و وقتی تمام شد بازخورد خیلی خوبی داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها