سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴
«ابراهیم حسن بیگی» مهمان روایت چهارم آینه در گرگان می‌شود

گلستان- در ادامه سلسله نشست‌های روایت آینه در سرزمین برادری، نشستی با موضوع «از بومی‌گرایی تا جهانی‌شدن» با حضور ابراهیم حسن بیگی در شهرستان گرگان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، در ادامه سلسله نشست‌های روایت آینه و در چهارمین روایت؛ موضوع «از بومی‌گرایی تا جهانی‌شدن» محور قرارگرفته است و این نشست با حضور ابراهیم حسن بیگی نویسنده گلستانی در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۶.۳۰ در تالارآوینی حوزه هنری استان گلستان برگزار می‌شود.

این رویداد به همت مرکز رشد هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان گلستان برپاشده و ورود برای کلیه علاقه‌مندان آزاد است.

به گزارش ایبنا، ابراهیم حسن بیگی در اول خردادماه ۱۳۳۶ در روستا خواجه نفس از توابع بندر ترکمن در استان گلستان به دنیا آمد. وی داستان‌نویسی را در سال ۵۹ آغاز کرد و با شروع جنگ تحمیلی به کردستان رفته و ازآن‌پس اغلب آثارش حال و هوای دفاع مقدس را به خود می‌گیرد تا اینکه نخستین کتابش را در سال ۱۳۶۷ منتشر می‌شود.

حسن بیگی علاوه برنوشتن رمان‌هایی همچون «اشکانه»، «ریشه در اعماق»، «نشانه‌های صبح و معمای مسیح» در حوزه جنگ، آثاری در حوزه انقلاب و دین نیز نوشته که از آن جمله می‌توان به رمان محمد و قدیس اشاره کرد.

از دیگر رمان‌های او باید به رمان «سال‌های بنفش» و رمان «شب ناسور» که به موضوع مبارزات مردم در سال‌های قبل از انقلاب می‌پردازد اشاره کرد.

بخشی از کتاب‌های حسن بیگی، داستان برای کودکان و نوجوانان است. داستان غنچه بر قالی، تشنه‌تر از من، به ماه نگاه کن و ماجراهای ماهی طلایی ازجمله آثار کودکان اوست؛ همچنین مجموعه چهارجلدی رمان‌های «چراغ جادو» ازجمله آثار او برای نوجوانان است.

در کارنامه ابراهیم حسن بیگی، عضویت در هیئت مؤسس انجمن قلم ایران و هیئت‌مدیره بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و دبیری بسیاری از جشنواره‌های ادبی کشور و همایش‌ها و بزرگداشت‌ها در طول ۳۰ سال اخیر به چشم می‌خورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها