چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱
نمایشگاه کتاب تهران سکوی پرتاب برای نویسندگان کمتر شناخته شده است

بندرعباس - نویسنده مجموعه شعر «محاق» معتقد است: نمایشگاه کتاب می‌تواند سکوی پرتاب برای نویسندگان کمتر شناخته شده باشد.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): به منظور بررسی تاثیرگذاری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به سراغ مهرنوش ایزدپرست از شاعران خوش ذوق هرمزگانی، برگزیده جشنواره‌های بین المللی شعر رضوی، جشنواره ملی وقف، جشنواره دفاع مقدس و داور شعر چندین جشنواره استانی رفتیم که گفت‌وگوی با وی در پی می‌خوانید:

- نمایشگاه چه تاثیری در معرفی و برندسازی نویسندگان دارد؟

بدون اغراق بزرگترین رویداد فرهنگی ایران در اردیبهشت ماه نمایشگاه کتاب است، جایی که تمام ناشران و فعالان حوزه چاپ و نشر گرد هم می‌آیند و می‌توانند در معرفی نویسندگان به مردم و مخاطبان نقش بسزایی داشته باشند. همه به این نکته اذعان دارند که نمایشگاه فرصت مناسبی است تا نویسندگان و ناشران مناطق دور از پایتخت بتوانند فعالیت‌های خود را به بهترین شکل عرضه کنند و در مکان و موقعیتی که کانون توجه مخاطبان حرفه‌ای و علاقمند به کتاب است، بهتر دیده شوند و مسیر کوتاه‌تری برای جذب مخاطب هدف و عرضه محصول خود طی کنند.

- نویسندگان بومی چگونه می‌توانند در نمایشگاه سهم داشته باشند و خود و آثارشان را در این فضا عرضه کرده و از آن به عنوان یک فرصت استفاده کنند؟

نویسندگان بومی در این نمایشگاه معمولاً تلاش می‌کنند تا از طریق برگزاری نشست‌های تخصصی، دیدارهای چهره به چهره با قشر مخاطب، خود را در معرض دید و کنکاش عموم قرار دهند چرا که مشارکت در برنامه‌های میدانی تاثیر زیادی در دیده شدن آنان دارد. همچنین فرصت ارتباط‌گیری بی واسطه با ناشران مطرح و پرمخاطب، امکان بی نظیری است که می‌تواند سکوی پرتاب برای نویسندگان کمترشناخته شده باشد.

- چه تحلیلی از ارتباط نویسندگان بومی با مخاطبان نمایشگاه دارید و آیا به نظر شما فضایی برای مواجهه رو در روی پدیدآورندگان با یکدیگر و دریافت نظر مخاطبان وجود دارد؟

۱۰۰ درصد این مواجهه روی خواهد داد و باید از فرصت مغتنمی که از این مواجهه در پیشبرد آگاهی بخشی، در راستای نیل به آرمان شهری که از کتاب خواندن و مطالعه به دست می آید، استفاده کرد.

نویسندگان ساکن سایر استان‌های کشور در این نمایشگاه می توانند از رموز موفقیت یکدیگر با خبر شوند، کارکردهای هم را مورد بررسی قرار دهند. سلیقه مخاطبان امروز تحت تأثیر رسانه های مختلفی تغییر کرده و حتی گاهی نازل شده است و نویسندگان می توانند این نزول را به تدریج به صعود ارتقا دهند به شرطی که فقط مخاطب پسندی مدنظر و هدف نباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط