چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲
معلم کتابخوان، دانش‌آموز علاقه‌مند به کتابخوانی را تربیت می‌کند

مازندران- رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ساری با بیان اینکه معلم کتابخوان، دانش‌آموزان علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی تربیت می‌کند، گفت: امروز آموزش و پرورش، گستره وسیعی دارد و معلمی موفق به فعالیت در هر دو حوزه خواهد بود که بیشمار کتاب بخواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ساری، ابوذر علیزاده عصر سه‌شنبه در نشست کتابخوان ویژه هفته معلم اظهار کرد: معلمان در زمینه تربیت نسل، جایگاه ویژه‌ای دارند و هیچ اجتماعی بدون تداوم تفکر، ادامه نمی‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه مبحث دنیای امروز، تقابل و جنگ تمدن‌هاست، افزود: معلمان بیشترن سهم را در تداوم حیات تمدنی بر عهده دارند.

علیزاده با اشاره به آموزه‌های معلم شهید استاد مطهری در زمینه‌های تربیتی، گفت: شهید مطهری نمونه معلم کامل است و آموزه‌های این معلم شهید، راهگشای مشکلات آموزشی دنیای امروز است.

وی با بیان اینکه معلم کتابخوان، دانش‌آموزان علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی تربیت می‌کند، تصریح کرد: امروز آموزش و پرورش، گستره وسیعی دارد و معلمی موفق به فعالیت در هر دو حوزه خواهد بود که بیشمار کتاب بخواند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساری با اشاره به اینکه معلمان، نشست‌های کتابخوان را می‌توانند در مدارس برگزار کرده و دانش‌آموزان را به کتاب علاقه‌مند کنند، ادامه داد: مشتاق هستیم دانش‌آموزان در کنار کتاب‌های درسی، مطالعه غیر درسی هم داشته باشند.

علیزاده خطاب به معلمان حاضر در این نشست خاطرنشان کرد: نشست‌های کتابخوان فقط معطوف به مناسبت روز معلم نبوده و آمادگی داریم این نشست‌ها را در دوره‌های زمانی مختلف برگزار کنیم.

وی با اشاره به وظیفه نهاد کتابخانه‌های عمومی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه، اظهار کرد: آموزش و پرورش، یکی از بازوان نهاد کتابخانه‌ها در ترویج فرهنگ مطالعه است و این آمادگی از سوی کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساری وجود دارد که میزبان دانش‌آموزان در نشست کتابخوان باشیم و یا این نشست‌ها را به دل مدارس ببریم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ساری افزود: کتابخوانی دانش‌آموزان به درک بهتر متون درسی هم کمک می‌کند چرا که ذهن کتابخوان، آمادگی بیشتری برای دریافت اطلاعات جدیدتر دارد و درک بهتر مطالب آموزشی، به معلمان هم کمک می‌کند که استعدادهای بیشتری را پرورش دهند.

علیزاده گفت: در دنیای امروز که افراد در تلفن‌های هوشمند غوطه‌ور هستند و فضای مجازی، شبهه علم را در اختیار بخشی از جامعه قرار می‌دهد وظیفه ما و معلمان دوچندان است تا نسل جدید را به سمت کتابخوانی هدایت کنیم و دانش‌آموزان بدانند جایگاه علمی با کتاب همراه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها