سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۵
کیومرث صابری فومنی در جهت دهی افکار عمومی تاثیرگذار بود

گیلان- معاون امور رسانه و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اثرگذاری طنز گل آقا در جامعه گفت: طنز گل آقا در جهت دهی به افکار عمومی تاثیر گذار بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، فرشاد مهدی پور عصر سه شنبه در مراسم هشتمین جشنواره طنز پهلو به مناسبت گرامیداشت سالگرد زنده یاد کیومرث صابری (گل آقا) در فومن اظهار کرد: سه دهه قبل، اقبال عمومی از گل آقا بسیار بالا بود به طوری که حتی در رای دهی در یکی از انتخابات تاثیرگذار شد در عصری که شبکه‌های اجتماعی هنوز ظهور نکرده بود.

وی اقبال عمومی را جایگاه طنز دانست و گفت: محتوای علمی و کارشناسی در قالب طنز در گل آقا مشهود بود و برای اینکه طنز پردازانی همچون کیومرث صابری فومنی داشته باشیم باید نگاه دانشگاهی، علمی و آموزشی در بخش طنز داشته باشیم.

مهدی پور جشنواره طنز پهلو را پر کردن بخشی از خلاء های معرفی کیومرث صابری فومنی عنوان و خاطر نشان کرد: این روند باید استمرار داشته باشد و بر همین اساس ارسال آثار به جشنواره ۲ برابر شده است.

استاندار گیلان نیز با بیان اینکه فومن همه چیز را در خود پرورانده است، افزود: صابری فومنی و آیت الله بهجت در این خطه زاده شدند.

اسدالله عباسی افزود: صابری فومنی با اخلاق، رفتار و منش آموزش می داد و رسانه‌های دیگر ما نیز باید سواد رسانه‌ای داشته باشند.

وی طنز را انتقال یک پیام به مخاطب خواند و گفت: اگر رسانه‌ها در رفتار و گفتار چارچوب‌ها را رعایت کنند پیام‌شان بسیار تاثیرگذار تر است و تحول ایجاد می کند و اتفاقاً فضای جامعه باید به سمتی برود که اصلاح انجام شود.

وی ادامه داد: قلم رسانه متعهد در رفتار و گفتار باید در نوشتار خودش را نشان دهد؛ ضمن اینکه رسانه‌ها باید نشاط آفرینی کنند و امید را به جامعه تزریق کنند.

خوشرو مدیر شبکه نسیم نیز در این مراسم بر لزوم واکاوی شخصیت های مهم هنر و رسانه تاکید و بیان کرد: طنز بیان صریح، سریع و اثرگذار مسائل و چالش ها است که در رسانه ملی کاربرد ویژه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها