چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱
کتابخانه عمومی شهید کریمیان آلونی میزبان هنرآموزان شاهنامه‌خوانی و نقالی شد

چهارمحال و بختیاری - کتابخانه عمومی شهید کریمیان آلونی، با برگزاری جلسات شاهنامه‌خوانی، نوجوانان را با قهرمانان اساطیری ایران‌زمین آشنا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شهرکرد، برگزاری جلسات شاهنامه‌خوانی و نقالی، نسل جوان را با قهرمانان اساطیری فردوسی همراه می‌کند، تا درس‌هایی از دلاوری را در دل داستان‌های کهن بیاموزند. در این میان کتابخانه‌ها می‌توانند نقشی اساسی در آشنایی نسل فردا با مفاخر ادب فارسی داشته باشند.

کتابخانه عمومی شهید کریمیان آلونی در همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خانمیرزا، جلسات هفتگی آموزش شاهنامه‌خوانی و نقالی را برای کودکان و نوجوانان آغاز کرده است تا پل میان گذشته‌های دور و آینده‌ای درخشان برای کودکان و نوجوانان باشد. این جلسات که تحت مدیریت میلاد صادقی و با اجرای هنرمندانِ جوان برپا می‌شوند، به معرفی داستان‌های اسطوره‌ای شاهنامه فردوسی می‌پردازند و فرصتی برای آشنایی نسل نو با این اثر ادبی ارزشمند فراهم می‌کند. کودکان و نوجوانان می‌توانند در این فضا به‌صورت رایگان شرکت کنند و با قهرمان‌های داستان‌های فردوسی همراه شوند و از آن‌ها درس‌هایی برای زندگی خود بیاموزند.

مهدی شیخی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خانمیرزا، در این باره می‌گوید: داستان‌های شاهنامه، برای همه سنین جذابیت دارد. کودکان و نوجوانان به‌ویژه با داستان‌هایی چون زال و سیمرغ، رستم و سهراب و ضحاک ماردوش ارتباط برقرار می‌کنند و می‌آموزند که چگونه با شجاعت و ایثار، مسیر زندگی خود را بسازند.‌

در نخستین جلسه این کلاس‌های که پیام احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به‌عنوان میهمان ویژه حضور داشت ضمن قدردانی از تلاش کتابخانه‌های عمومی گفت: شاهنامه، گنجینه‌ای از ادبیات فارسی است و آشنایی با آن برای کودکان و نوجوانان از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند در شکل‌گیری شخصیت آن‌ها تأثیری سازنده داشته باشد.

احمدی افزود: این برنامه‌ها نشان‌دهنده تعهد به فرهنگ و ادبیات و همدلی دستگاه‌های فرهنگی برای ساختن آینده متعالی برای فرزندان سرزمینمان است و ما امیدواریم که نسل جوان، با افتخار به ادبیاتِ فاخر گذشته خود نگاه کنند و از آن الهام بگیرند تا آینده‌ای روشن بسازند.

وی افزود: حضور پرشور کودکان و علاقه‌مندان به شاهنامه نشان‌دهنده استعدادهای فراوان در خانمیرزا است و ما امیدواریم در آینده بتوانیم از این هنرمندان حمایت بیشتری کنیم.

در پایان این نشست، شاهنامه‌خوانی هنرمندانه حنانه فرهادی و ژیلا صادقی، این جلسه را به جشنی از هنر و داستان‌سرایی تبدیل کرد.

به گزارش ایبنا، کلاس‌های شاهنامه‌خوانی و نقالی کتابخانه شهید کریمیان آلونی روزهای پنجشنبه ساعت ۹ تا ۱۱ ویژه گروه سنی ۷ تا ۱۴ سال برگزار می‌گردد که یک هفته با حضور استاد و هفته بعد به تمرین آموخته‌ها اختصاص دارد.

کتابخانه عمومی شهید کریمیان آلونی میزبان هنرآموزان شاهنامه‌خوانی و نقالی شد

کتابخانه عمومی شهید کریمیان آلونی میزبان هنرآموزان شاهنامه‌خوانی و نقالی شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها