شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
«وقتی سرخ سیاه است»

رمان جنایی «وقتی سرخ سیاه است» نوشته کیو سیالانگ منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «وقتی سرخ سیاه است» رمانی جنایی از کیو سیالانگ است که در به تصویر کشیدن جامعه معاصر چین بسیار موفق عمل کرده است. قهرمان کتاب بازرسی به نام چن چائوست که در دیگر کتاب‌های این نویسنده نیز حضور دارد.

زمانی که چن چائو به تعطیلات می‌رود، گزارشی از قتل یک زن نویسنده به اداره پلیس می‌رسد. کارآگاه یو، همکار و جانشین چن چائو مسئول حل پرونده می‌شود، اما هرچه در جزییات پرونده بیشتر پیش می‌رود، ابعاد سیاسی آن بیشتر وسعت می‌یابد. پرونده زمانی به سرانجام می‌رسد که بازرس چن چائو بازمی‌گردد.

این پرونده به قتل زنی میانسال در آپارتمانش مربوط می‌شود. هیچ مظنونی به‌جز همسایه‌ها وجود ندارد؛ چراکه درب ورودی ساختمان در آن ساعت از شب همیشه قفل است. اما چه انگیزه‌ای برای قتل نویسنده‌ای مهجور از سوی همسایگانش وجود دارد؟ این مسئله‌ای است که باید به دست کارآگاه یو حل شود.

آثار کیو سیالانگ از لحاظ پرداختِ دقیق و مستدل به مسائل اجتماعی نزد مخاطبان و منتقدان قابل ستایش است. او اطلاعات ارزشمندی را درباره‌ی غذا، معماری، تاریخ، فرهنگ و سیاست چین از خلال داستان‌هایی که قهرمان آن‌ها بازرس چن چائوست، به دست می‌دهد. گویی سیالانگ داستان را ابزاری قرار می‌دهد تا نقش و نگاری واقعی از جامعه و فرهنگ معاصر چین ترسیم کند.

کتاب «وقتی سرخ سیاه است» هفتمین جلد از مجموعه قلمروی قابیلی نشر کامک است؛ مجموعه‌ای که شامل کتاب‌های پلیسی و معمایی از نویسندگان مختلف سراسر دنیاست. این اثر یک رمان پلیسی- جنایی- معمایی از کارآگاه چن است که سومین کتاب از مجموعه کارآگاهی اوست.

نشر کامک اخیراً کتاب «وقتی سرخ سیاه است» را در ۳۱۹ صفحه و با قیمت ۲۸۹ هزار تومان عرضه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها