چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کتاب «موزیکوفیلیا؛ داستان‌هایی دربارهٔ موسیقی و مغز» منتشر می شود

کتاب «موزیکوفیلیا؛ داستان‌هایی دربارهٔ موسیقی و مغز» نوشتهٔ الیور ساکس و ترجمهٔ سونا بشیری مقدم در نوبت اول ۱۴۰۳ به همت انتشارات نیماژ به‌زودی منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «موزیکوفیلیا؛ داستان‌هایی دربارهٔ موسیقی و مغز» نوشتهٔ الیور ساکس و ترجمهٔ سونا بشیری مقدم در نوبت اول ۱۴۰۳ به همت انتشارات نیماژ به‌زودی منتشر خواهد شد.

این کتاب با موضوع موسیقی برای علاقه‌مندان به حوزه موسیقی و تأثیر آن بر مغز گردآوری شده است.

الیور ساکس به‌عنوان نویسنده این کتاب با رویکرد همدلانه و البته مبتنی بر علم به بررسی جایگاه موسیقی در مغز و چگونگی تأثیر موسیقی بر وضعیت انسان می‌پردازد.

آنچه در این کتاب به آن اشاره شده است، انواع مختلفی از ناهماهنگی‌های موسیقی است که انسان از آن آگاه است. مردی که مورد اصابت صاعقه قرار گرفته در چهل و دوسالگی ناگهان می‌خواهد پیانیست شود، گروهی از کودکان مبتلا به سندرم ویلیامز که از بدو تولد بیش از حد به موسیقی وابسته هستند، افرادی که دچار "آموسیا" یا همان ناتوانی درک موسیقی هستند و سمفونی برای آن‌ها مانند صدای تق‌تق در قابلمه و تابه است، یا مردی که حافظهٔ کوتاه‌مدتش فقط هفت ثانیه است؛ اما وقتی بحث موسیقی مطرح می‌شود، حافظه‌اش به‌شدت قوی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها