یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱
حضور در نمایشگاه مجازی کتاب تهران برای اضلاع نشر غنیمت است

اصفهان - مدیر کتابفروشی و نشر نوشته گفت: در نمایشگاه مجازی کتاب تهران، چون ناشران هزینه‌های سنگین را متقبل نمی‌شوند، حضورشان برای خودشان و مخاطبان مغتنم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، سید مهدی آل‌صاحب‌فصول که ناشر فعال در زمینه کودک و نوجوان و مسائل تربیتی است، در خصوص مشکلات حضور در نمایشگاه به صورت حضوری گفت: نمایشگاه حضوری محاسن بسیاری دارد و در کنارش معایب زیادی نیز دارد. حضور فیزیکی ما به‌عنوان ناشر شهرستانی که در حال حاضر حدود ۴۰۰ عنوان کتاب آماده برای عرضه در نمایشگاه داریم، هزینه‌های بسیاری برایمان به دنبال دارد؛ همچون هزینه اسکان و هزینه‌های مربوط به غرفه‌داری که هزینه‌های کمرشکنی است به همین دلیل چند سالی است که به صورت حضوری شرکت نمی‌کنیم.

حضور در نمایشگاه مجازی کتاب تهران برای اضلاع نشر غنیمت است

آل‌صاحب‌فصول ادامه داد: حضور در نمایشگاه مجازی امکان مشابهی را برای ما و همه ناشران کشور فراهم می‌کند. در این بخش چون ناشران هزینه‌های سنگین را متقبل نمی‌شوند، حضورشان برای خودشان و مخاطبان مغتنم است. البته ناشران نیاز به آموزش‌های لازم و امکانات موردنیاز دارند. در هر صورت امکان بسیار خوبی برای ناشر و خریدار است و سختی راه را بر آنها هموار می‌کند.

مدیر نشر نوشته در خصوص مشکلات این شیوه نیز بیان کرد: مشکلی که وجود دارد، هماهنگی با پست است. یک سال کارمندان اداره پست به محل فروش ما می‌آمدند و کتاب‌ها را تحویل می‌گرفتند اما امسال و سال‌های دیگر خودمان حجم زیادی از کتاب‌های فروخته‌شده را به اداره پست می‌بردیم و این برایمان کمی سنگین بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط