یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸
نمایشگاه کتاب از یک‌درصد بودجه فرهنگی هنوز سهمی ندارد

رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران درباره سهم نمایشگاه کتاب از یک‌درصد بودجه فرهنگی دستگاه‌ها، گفت: هنوز از محل بودجه امسال سهم یک‌درصد حاصل نشده و طبیعی است که زمان میبرد تا حاصل شود؛ فعلاً نمایشگاه از این امکان بهره‌مند نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکشنبه (۱۶ اردیبهشت‌ماه) با حضور یاسر احمدوند و علی رمضانی، رئیس و قائم‌مقام این رویداد فرهنگی در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این نشست احمدوند در پاسخ به خبرنگار ایبنا درباره بهره‌مندی دانش‌آموزان و معلمان از یارانه نمایشگاه کتاب تهران گفت: در دوره‌های گذشته تلاش بر این بوده که امکان بهره‌مندی از یارانه برای اقشار دیگر غیر از دانشجویان، استادان و طلاب فراهم شود، امیدواریم با همراهی دولت محترم این امکان فراهم شود، به محض نهایی شدن و مشخص شدن عدد نهایی، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: تلاش داریم که امسال یارانه‌ها افزایش قابل توجهی داشته باشد و کمک دولت به کتابخانه‌ها برسد.

احمدوند همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایبنا درباره سهم نمایشگاه کتاب تهران از یک درصد بودجه فرهنگی دستگاه‌ها نیز گفت: در بودجه سال گذشته این امکان پیش‌بینی شد که سهم یک‌درصد از درآمد شرکت‌ها و نهادهای دولتی در اختیار حوزه فرهنگ قرار گیرد که به طول کامل محقق نشد و اشکالاتی در نحوه اجرا داشت و تغییراتی در لایحه بودجه امسال دیده شده است.

به‌گفته وی، هنوز از محل بودجه امسال سهم یک‌درصد حاصل نشده و طبیعی است که زمان می‌برد تا حاصل شود و فعلاً نمایشگاه از این امکان بهره‌مند نیست.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها