دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
پیش‌بینی استقبال از آثار مولانا در نمایشگاه کتاب تهران/ تضمین فروش با اکران «مست عشق»

خراسان جنوبی- همزمان با اکران فیلم سینمایی مست عشق، میزان فروش آثار مولانا رو به افزایش است که در نمایشگاه کتاب پیش رو نیز تاثیر مثبت این فیلم را خواهیم دید.

ظهوری، کارشناس ارشد امور فرهنگی در خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند گفت: فیلم سینمایی مست عشق اثر فاخر سینمای ایران است که به تازگی اکران آن آغاز شده و در همین ابتدای نمایش فیلم، شاهد استقبال از آثار مولانا و مکتوبات مولانا و همچنین کتاب های حوزه عرفان هستیم.

وی افزود: تضمین می‌دهم در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران، فیلم مست عشق اثرات جانبی خود را خواهد گذاشت و آثار مولانا و آثار در ارتباط با مولانا، فروش قابل توجهی خواهد داشت.

ظهوری با بیان اینکه اگر برنامه ریزی درست و هدفمند انجام شود، این فیلم در چند حوزه خودش را نشان خواهد داد، گفت: بخش زیادی از گردشگری ترکیه با سفر ایرانیان رقم می‌خورد که می‌توان با برنامه ریزی در بخش گردشگری شهر خوی بعنوان مقبره شمس تبریزی و در قونیه مقبره مولانا جزو مقصد گردشگران فرهنگی و ادبی قرار داد.

کارشناس ارشد امور فرهنگی در خراسان جنوبی، مهمترین نکته فیلم را در بخش هویتی آن عنوان کرد و گفت: شناخت ایرانیان نسبت به پیشینه درخشان فرهنگی و تمدنی خودشان و دریافت‌های معنوی، چیزی است که ایرانیان بخصوص نوجوانان به آن نیاز دارند تا با گذشته افتخارآمیز خودشان و مفاخر خود آشنا شوند.

ظهوری گفت: جریان هویتی هرچه بیشتر به داخل ایران گرایش داشته باشد و با شخصیت های ایرانی اسلامی خودمان آشنا شویم، کمک می‌کند تا نسلی ایران دوست، مقتدر و متعهد داشته باشیم.

وی بیان کرد: اگر این حرکت با استقبال عمومی مواجه شود، شاید بشود آثار دیگر مولانا که ظرفیت عظیم و قابلیت نمایشی درام برای کار کردن دارد و در جذب مخاطب بسیار اثرگذار است و یا برای دیگر بزرگانی چون فردوسی، عطار، خیام و.... نیز فیلم بسازیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها