چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
نمایشگاه مجازی کتاب؛ نهال نوپایی که با تفکر جمعی به تکامل می‌رسد

خوزستان- مدیر کتابفروشی شهر کتاب اهواز، نمایشگاه مجازی را نهال نوپایی دانست که به مرور و با تفکر جمعی به رشد و تکامل بیشتری می‌رسد.

نجات رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، هدف اصلی متولیان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در بخش مجازی را تجمع و حضور کتابفروشان و ناشران بیان کرد و افزود: حضور کتابفروشان در بخش مجازی موجب توزیع بهتر و رسیدن کتاب به مخاطب اصلی می‌شود.

نمایشگاه مجازی کتاب رکود کتابفروشان را شکست

رنجبر، برگزاری نمایشگاه مجازی را نقطه قوت برای کتابفروشان دانست و گفت: در سال‌های گذشته، قبل از شروع نمایشگاه کتاب و بعد از آن، تا مدت‌ها رکودی سنگین بر کتاب‌فروشی‌ها حاکم می‌شد، اما با سیاست جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در قالب طرح حمایت از کتابفروشان، با حضور این صنف در نمایشگاه کتاب مجازی این رکود شکسته شد.

وی، یکی از اهداف متولیان برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب را موضوع تجمع و حضور ناشران دانست و بیان کرد: عناوین بسیاری در کتابفروشی‌های سراسر کشور موجود است که زمان زیادی به دلایل مختلف از سوی ناشران تجدید چاپ نشده و علاقه‌مندان بسیاری در جستجوی این کتاب‌ها هستند اما تجمع و حضور کتابفروشان و ناشران در بخش مجازی نمایشگاه کتاب باعث توزیع بهتر و رسیدن کتاب به مخاطب اصلی می‌شود.

رسالت ناشر دریافت اثر از نوسندگان، چاپ و توزیع بین موسسات پخش و کتابفروشی‌ها است

مدیر کتابفروشی شهر کتاب اهواز با بیان اینکه نمایشگاه حضوری کتاب در ساختار فعلی (فروشگاه کتاب) بدون فروش مجازی می‌تواند آسیب جدی به چرخه توزیع کتاب وارد کند، اظهار کرد: رسالت اصلی ناشر دریافت اثر از نویسندگان، چاپ و توزیع با موسسات پخش کتاب بین کتابفروشان است نه فروش مستقیم؛ اما سال‌ها ناشران مستقیم کتاب‌های منتشرشده خود را در نمایشگاه توزیع می‌کنند.

رنجبر از جمله کارهای بزرگی که طی چند دوره اخیر مسئولان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب انجام داده اند را، اجازه حضور هم‌زمان کتاب‌فروشان در بخش فروش مجازی این رویداد عنوان کرد و گفت: هدف متولیان این موضوع بوده که کتابفروشان در این چرخه حمایت شوند و از سوی دیگر فروش مجازی این فرصت را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد که بدون طی بعد مسافت، هزینه ایاب و ذهاب، اسکان و … در کمترین زمان کتاب‌های مورد نظرشان را سفارش داده و در اسرع وقت با کمترین هزینه دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط