پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
اهتمام ویژه دولت برای حل مشکلات صنعت نشر

معاون اول رئیس جمهور بر اهتمام ویژه دولت برای حل مشکلات صنعت نشر تاکید کرد و گفت: بخش قابل توجهی از مشکلات کاغذ در کشور حل شده و ان‌شاءالله با افتتاح کارخانه‌های کاغذ، کشور از واردات انواع کاغذ بی‌نیاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمد مخبر، روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) در حاشیه بازدید از سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران، یکی از اساسی‌ترین مشکلات صنعت نشر کشور را به‌طور عام حوزه کاغذ عنوان کرد و افزود: خوشبختانه از آغاز به کار دولت سیزدهم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌طور ویژه پیگیر حل معضل کاغذ در کشور هستند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت نیز اهتمام ویژه‌ای بر حل مسئله کاغذ در کشور دارد، افزود: در حال حاضر بخش قابل توجهی از مشکلات کاغذ در کشور حل شده و ان‌شاءالله با افتتاح کارخانه‌های کاغذ، کشور از واردات انواع کاغذ بی‌نیاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه واردات کاغذ تا افتتاح کارخانجات کاغذ در کشور کمک‌کننده خواهد بود، گفت: مشکلاتی همچون ارائه تسهیلات مورد نیاز ناشران و سایر امکانات نشر نیز از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد ارشاد به‌طور مرتب در حال پیگیری است و دولت نیز پشتیبانی‌های لازم را انجام خواهد داد.

معاون اول رئیس جمهور به بازدید خود از نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت: خوشبختانه سالانه نمایشگاه روند روبه رشدی می‌گیرد و از نظر تعداد ناشران و بازدیدکنندگان و آثار ارائه شده هر سال روند مطلوب‌تری را در همه زمینه‌ها شاهد هستیم.

مخبر درباره پیام حضور یمن به‌عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ گفت: آینده منطقه در اختیار محور مقاومت است و به‌زودی شاهد محور مقاومت را در همه عرصه‌ها خواهیم دید.

به گزارش ایبنا؛ در این بازدید مخبر از برخی از ناشران تعدادی کتاب خریداری کرد.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلای امام خمینی (ره) به شکل حضوری برگزار می‌شود و سامانه ketab.ir فضای مجازی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها