پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۸
کنجکاوی شخصی؛ دلیلی برای انتشار کتاب‌های فلسفی سینما

مدیر انتشارات لگا گفت: کنجکاوی شخصی من در مورد مضامین فلسفه و سینما باعث شد که در همین حوزه به انتشار آثار بپردازم.

سعید باقرزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره حضور نشر لگا در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران گفت: انتشارات لگا با محوریت ارتباط فلسفه با دیگر مقوله‌های زندگی و هنر، امسال با ۹۳ کتاب در کنار دیگر ناشران کتاب حضور دارد.

او درباره رویکرد انتشارات خود در گزینش آثار ترجمه و تألیفی گفت: زیربنای کلی مجموعه نشر ما، رویکرد فلسفی و نسبت آن با دیگر مقوله‌های مهم و جاری در زندگیست. مجموعه آثار متنوعی در باب فلسفه و سینما منتشر کرده‌ایم، که برای مخاطبان و علاقه‌مندان این حوزه مورد قبول بوده است.

باقرزاده گفت: خصوصاً کتاب «اخلاق سینمایی» که نویسنده آن یک فیلسوف استرالیایی به نام رابرت سینربرینک است. این فیلسوف از منظر اخلاقی و فلسفی چندین فیلم از جمله فیلم جدایی نادر از سیمین را بررسی کرده است.

مدیر انتشارات لگا در پاسخ به سوالی درمورد ارتباط علاقه‌مندی‌های شخصی‌اش و محتوای کلی انتشارات، پاسخ داد: تحصیلات تکمیلی من در رشته فلسفه هنر بوده و کنجکاویم به مضامین فلسفه و سینما باعث شد که در همین حوزه دست به انتشار آثاری با این مضامین بزنم. عمده آثار این انتشارات در بخش نشر نگاهی ویژه به فلسفه در هنر و سینما است. در سال ۱۳۹۷، انتشارات لگا، موفق شد عنوان بهترین کتاب‌های سینمایی ایران را از آن خود کند.

وی درباره کتابی که بیشترین میزان جذابیت و تازگی در مباحث مربوط به سینما را برای مخاطبان نشر لگا داشته است؛ گفت: کتاب «گفت‌وگوهای عباس کیارستمی با صالح نجفی» یکی از کتاب‌های پرمخاطب نشر لگا است که در این کتاب صالح نجفی با عباس کیارستمی در هر زمینه‌ای گفت‌وگو داشته است. همچنین سری مجموعه کتاب‌های «کینو_آگورا» برگردان مستقیم از یک مجموعه انگلیسی زبان به همین نام است‌. باقرزاده درباره معنی اسم کتاب «کینو_آگورا»، اضافه کرد: برگردان تحت تلفظی اصطلاح کینوآگورا، به معنای محلی برای تفکر درباره سینما است که ما به مجموعه اصلی، چندین نسخه کتاب با همین مضمون اضافه کرده‌ایم.

به گزارش ایبنا: نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها