جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴
ناشران کودک و نوجوان امسال بیشتر از پارسال به رویداد ترویج کتاب توجه دارند

آنچه که در سالن کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب امسال بیشتر از سال‌های گذشته به چشم می‌خورد، اهمیت دادن غرفه‌ها و ناشران به برنامه‌های قصه‌خوانی و ترویج کتاب برای کودکان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - فاطمه خداوردی: اولین روز نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت‌ماه) در هوای نسبتاً سرد و بهاری سالن شمالی و جنوبی کودک و نوجوان سپری شد. در این بین، برخی از ناشران به تازه کردن دیدار با مخاطبان خود پرداختند و برخی دیگر به چیدمان و تکمیل عناوین خود در قفسه‌های غرفه مشغول بودند.


بازدیدکنندگان نیز به چند دسته تقسیم شده بودند. دسته اول کودکانی که در غرفه‌ها به اسباب‌بازی‌ها و کشیدن نقاشی روی میزهای نقاشی و دست‌ورزی مشغول شده بودند و والدین آن‌ها که با ورق زدن کتاب‌ها یا با کمک گرفتن از کتاب‌فروش‌ها به انتخاب کتاب برای فرزندان خود مشغول بودند. دسته دیگر بازدیدکنندگانی بودند که همراه با کودک خود در باغ کاغذی نمایشگاه کتاب و میان غرفه‌ها قدم می‌زدند و گاهی هم‌قد آن‌ها می‌شدند تا کتابی را با فرزند خود ورق بزنند و به تصاویر و متن آن نگاهی بیندازند و ببینند که خود کودک نیز این کتاب را دوست دارد و با آن ارتباط برقرار می‌کند یا نه! گروه دیگر از بازدیدکنندگان همراه با مدرسه و مربیان خود برای بازدید و خرید از غرفه‌های انتشارات کودک و نوجوان به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آمده بودند و بچه‌ها از اینکه دست در دست دوستان خود در میان کتاب‌ها می‌گشتند و از میان کتاب‌ها دوستان جدید برمی‌گزیدند شاد بودند.

در گوشه‌ای از سالن و در ورودی غرفه ناشری که مشاهیر ایرانی را به بچه‌ها معرفی می‌کرد، پدرها و مادرها از فرزندان خود و کتابی که در دست کودک‌شان بود و روی آن نوشته شده بود «انسان‌های کوچک؛ آرزوهای بزرگ» عکس یادگاری می‌گرفتند. گویی آن‌ها کودکان خود را انسان‌هایی کوچک با آرزوهای بزرگ می‌دیدند.

همچنین در گفت‌وگو با مسئولان غرفه ناشران کودک و نوجوان دریافتم آنچه در سالن کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب امسال بیشتر از سال‌های گذشته به چشم می‌خورد، اهمیت دادن غرفه‌ها و ناشران کودک و نوجوان به برنامه‌های قصه‌خوانی و ترویج کتاب برای کودکان است.

خلاصه کلام اینکه، سالن کودک و نوجوان در روز اول پُر بود از کلمات، دیدارها، دوستی‌ها، بازی‌ها و شروع کردن‌ها.

به گزارش ایبنا: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط