جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
ما به کسانی که در انتخاب کتاب سردرگم‌اند کمک می‌کنیم

زهرا توکلی گفت: ما اینجا هستیم به کسانی که سردرگم‌اند کمک کنیم. این افراد می‌دانند که می‌خواهند کتاب بخرند؛ اما نمی‌دانند چه کتابی را از کدام غرفه باید کتاب تهیه کنند.

زهرا توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به چرایی برپایی غرفه «مشاوره با طعم کتاب» اشاره و بیان کرد: دلیل برپایی غرفه «مشاوره با طعم کتاب» این است که خیلی از کسانی که به نمایشگاه کتاب مراجعه می‌کنند هیجان دارند، به بازار کتابی رسیده‌اند و ممکن است کتاب خوب را نشناسند. علاوه‌بر این، برخی ناشران هم که بیشتر جنبه تجاری کار کتاب کودک و نوجوان مدنظرشان است، کتاب‌های پرزرق‌وبرقی تولید می‌کنند که شاید آورده فرهنگی زیادی برای خواننده به همراه نداشته باشند. ما اینجا هستیم به کسانی که سردرگم‌اند کمک کنیم. این افراد می‌دانند که می‌خواهند کتاب بخرند؛ اما نمی‌دانند چه کتابی را از کدام غرفه باید کتاب تهیه کنند.


او افزود: از آن‌ها می‌پرسیم تا به حال چه کتاب‌هایی خوانده‌اید؟ از چه کتاب‌هایی خوش‌تان آمده؟ تا سلیقه افراد دست‌مان بیاید که چه کتاب‌هایی را می‌پسندند و بعد متناسب با گروه سنی به آن‌ها کتاب معرفی می‌کنیم؛ کتاب‌های خوبی که در بین ناشران کودک و نوجوان منتشر شده است.


توکلی از سابقه فعالیت غرفه «مشاوره با طعم کتاب» گفت: این برنامه سومین سالی است که اجرا می‌شود و من به‌شخصه دومین سالی است که با این غرفه همکاری می‌کنم. غرفه‌های مشاوره با طعم کتاب از طرف خانه کتاب ایران هم در سالن شمالی و هم در سالن جنوبی برای راهنمایی علاقه‌مندان مستقر شده است.

به گزارش ایبنا: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط