جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
«روشنک» می‌تواند الگوی دختران شود/ جلب نظر مخاطب از مانگاهای ژاپنی به سمت کمیک ایرانی

نویسنده کتاب کمیک «روشنک و کمان خورشید» گفت: این اثر، داستانی است که دختر ایرانی ما می‌تواند خودش را در آن پیدا کند، از او یاد بگیرد و مثل او عمل کند.

ماه‌منیر داستان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ضمن تبریک روز دختر به تمام دختران ایران، به مناسبت پیش‌فروش کتابی که در دست انتشار دارد، در مورد موضوع کتاب «روشنک و کمان خورشید» و شخصیت اصلی این کمیک ایرانی گفت: کتاب «روشنک و کمان خورشید»، ماجرای دخترهایی را روایت می‌کند که جان خودشان را به خطر می‌اندازند تا زندگی مردمی را که بر اساس اتفاقاتی مورد تهدید واقع شده‌اند، نجات بدهند. شیرین با نام ابرقهرمانی روشنک، رهبر گروه دختران در این داستان است. او یک قهرمان افسانه‌ای است. امیدوارم این داستان دنباله‌دار که قرار است جلدهای بعدی هم داشته باشد بتواند نظر دختران ایران را جلب کند و این عزیزان را با خودش همراه کند.

این نویسنده درخصوص اینکه چه دغدغه‌ای او را به سمت انتخاب یک شخصیت دختر ایرانی برای تألیف این کتاب برده است؟ بیان کرد: متأسفانه ما تا الان نتوانسته‌ایم الگوی مناسبی به دختران‌مان ارائه کنیم؛ یعنی نتوانستیم الگوهای دینی یا ملی را به شکل امروزی یا با فهم کودک و نوجوان امروز تطبیق بدهیم و در اختیارشان بگذاریم. به همین جهت دختر ایرانی هر روز بیشتر و بیشتر به سمت الگوهای غربی که هیچ تناسبی با فرهنگ و تمدن ایران ندارند، کشیده می‌شود. همین موضوع برای من این اهمیت را ایجاد کرد که به سمت نوشتن داستان «روشنک و کمان خورشید» بروم؛ داستانی که دختر ایرانی ما می‌تواند خودش را در آن پیدا کند و از او یاد بگیرد و مثل او عمل کند.


داستان‌پور افزود: کمیک در سراسر دنیا جایگاه خیلی خوب و طرفداران زیادی هم دارد؛ سلیقه نسل جدید ما در ایران هم کم‌کم به سمت مانگاهای ژاپنی می‌رود و متاسفانه تحت‌تأثیر محتوای بد داستان‌های آن‌ها قرار می‌گیرد. من برای کتاب «روشنک و کمان خورشید» ژانر کمیک را انتخاب کردم تا هم تأثیرگذاری داستان را در ذهن کودک و نوجوان به واسطه تماشای تصویر و درگیر شدن با آن بالا ببرم، هم بتوانم نظر مخاطب ایرانی را از مانگاهای ژاپنی به سمت کمیک ایرانی جلب کنم.

براساس اعلام انتشارات کمیکا، کتاب کمیک «روشنک و کمان خورشید» به زودی منتشر خواهد شد.

روشنک، ابرقهرمان ایرانی می‌تواند الگوی دختران شود/ جلب نظر مخاطب از مانگاهای ژاپنی به سمت کمیک ایرانی

در ادامه این نویسنده کودک و نوجوان، چند اثر با محوریت شخصیت دختران را هم به مخاطبان ایبنا پیشنهاد کرد؛

«شبیه مریم»

رمان «شبیه مریم» به قلم اکرم صادقی از سوی انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است. رمان «شبیه مریم» داستانی خواندنی براساس زندگی و زمانه حضرت فضه از زمان زندگی در نوبه (شهری در آفریقا) تا زیست او در فضای مدینه‌النبی است. فضه، خادم حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) بوده است.

«آناهید ملکه‌ی سایه‌ها»

رمان «آناهید ملکه‌ی سایه‌ها» به قلم جمال‌الدین اکرمی از سوی انتشارات محراب قلم منتشر شده است. کتاب «آناهید، ملکه‌ی سایه‌ها» درباره زندگی شاپور اول ساسانی و عشق پنهان او به آناهید، دختر مهرک نوش زادان، دشمن دیرینه اردشیر ساسانی است.

«دختر موشرابی»

رمان «دختر موشرابی» به قلم محمد حسین‌زاده از سوی انتشارات کتابستان معرفت منتشر شده است که داستانی تاریخی از ایران و زندگی دختران ایران است. این کتاب هشت بفصل دارد: دختر قجری، دختر گرجی، دختر میرزا، دختر مشروطه، دختر نوغان، دختر شهرنو، دختر کرد و دختر موشرابی. محمد حسین‌زاده در این کتاب از زندگی دختران این خاک گفته است. آن‌هایی که در تاریک و روشن تاریخ گم شده‌اند و در کوچه پس‌کوچه‌های داستان‌ها، صدایشان خاموش و ساکت شده است. او در این کتاب از دخترانی می‌گوید که گاه پرچمداران تغییراتی بزرگ و عظیم در تاریخ بودند و گاهی نیز خودشان قربانی شدند. فریب خوردند و ساده‌اندیشی خودشان و دیگران، زندگی‌هایشان را بر باد داده است. داستانی که از خیانت و تجاوز می‌گوید. قصه‌ای که از حماسه، عشق و خروش را باهم دارد.

«گرتا و شکارچیان ارواح»

«گرتا و شکارچیان ارواح» به نویسندگی سیده‌مینا لزگی از سوی انتشارات کمیکا منتشر شده است. گرتا به همراه خانواده عجیب‌وغریبش در اینجا زندگی می‌کند؛ جایی که شکارچیان حرفه‌ای ارواح برای بیرون کردن غیرحرفه‌ای ارواح پایشان را درون این عمارت می‌گذارند. این کمیک داستانی پرماجرا و تصاویری بامزه دارد.

به گزارش ایبنا: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط