جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹
به رده سنی نوزادی توجه خاص کرده‌ایم/ «روش‌های تقویت هوش نوزاد» و افزایش توجه به محیط

مسئول غرفه انتشارات «با فرزندان» بیان کرد که ناشران بیشتر برای +۲ سال کار می‌کنند و کتاب در حوزه نوزادی کم تولید شده؛ بنابراین این انتشارات، رده سنی نوزادان را جامعه هدف خود قرار داده است.

روح‌الله مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در تشریح سابقه و حوزه فعالیت انتشارات «با فرزندان» در زمینه تولید کتاب‌های تربیت کودک گفت: ما از سال ۱۳۶۷ کار کودک انجام می‌دهیم و تا امروز بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب تخصصی در این زمینه چاپ و منتشر کرده‌ایم. بیشتر این کتاب‌ها در رده سنی نوزاد و کودک هستند و درواقع ما به‌طور تخصصی در بازه سنی نوزادی تا پنج-شش سال کار کرده‌ایم.

او درخصوص اهمیت پرداختن به دوره نوزادی و میزان استقبال والدین بیان کرد: معمولاً ناشران برای دو سال به بالا کار می‌کنند و در حوزه نوزادی خیلی کم کار شده است؛ درنتیجه متوجه شدیم این رده سنی، جامعه هدف بسیار خوبی است که می‌شود روی آن کار کرد. الان خوشبختانه به‌واسطه فضای مجازی، والدین خیلی پیگیر هستند و استقبال می‌کنند.


مسئول غرفه انتشارات «با فرزندان» درباره مسئله ترجمه کتاب‌های تربیتی کودک و معیار انتخاب این کتاب‌ها برای ترجمه و چاپ نیز بیان کرد: ما هم کتاب‌های تألیفی داریم و هم کتاب‌های ترجمه؛ اما هر کتابی را ترجمه نمی‌کنیم. اگر قرار به ترجمه کتابی باشد، ابتدا حتماً لازم است یک کارگروه، محتوای کتاب را بررسی کند و نظر بدهد تا شرایط لازم را داشته باشد و این‌طور نیست که مثلاً هر کتابی ظاهر خوبی داشته باشد ترجمه شود؛ بلکه حتماً باید استانداردهای لازم را داشته باشد و مطابق اهدافی که ما در نظر داریم باشد.


مختاری با اشاره به اینکه در آثار تألیفی مهم است که مخاطبان بتوانند با کتاب ارتباط خوبی برقرار کنند و اثر، نثر ساده و روانی داشته باشد، ادامه داد: ما یک کتاب داریم به نام «روش‌های تقویت هوش نوزاد» که درواقع روان‌شناسی رنگ‌هاست و مخصوص تربیت و پرورش از دوره سه ماهگی تا حدود یک سالگی است. الان این کتاب در چاپ پنجاه‌وهشتم است و در هر نوبت آن هم ۵۰۰۰ نسخه به چاپ رسیده است؛ به این علت که کسانی که استفاده می‌کنند نتایج را ملموس می‌بینند؛ یعنی می‌بینند که فرزندشان به پیرامون و اطراف خودش هوشیاری بیشتری نشان می‌دهد و فعالیت بیشتری دارد.

روح‌الله مختاری در پایان گفت: ما به‌جز کتاب، در حوزه اسباب‌بازی و وسایل کمک‌آموزشی هم کار می‌کنیم و در آن حوزه هم به‌طور تخصصی برای زیر یک سال کار کردیم و برای نوزادان هم اسباب‌بازی‌های مفیدی داریم. این ابزارها بیشتر برای اهداف رفتاری، شناخت رنگ‌ها، پرورش قوه خلاقیت و… استفاده می‌شوند.

به گزارش ایبنا: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط