جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
کتاب تألیفی «روباه هویجی» رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب «روباه هویجی» به قلم پری رضوی پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت‌ماه) در غرفه سرای اهل قلم کودک و نوجوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا مراسم رونمایی از کتاب «روباه هویجی» به قلم پری رضوی با حضور نویسنده اثر و جمال‌الدین اکرمی، نویسنده، مترجم و تصویرگر پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت‌ماه) در غرفه سرای اهل قلم برگزار شد.


کتاب «روباه هویجی» با هدف پرورش تخیل کودکان، داستان خرگوشی را روایت می‌کند که از طلوع خورشید تا غروب خورشید ساعت‌هایی را به خیال‌پردازی می‌گذراند و در پایان به آغوش گرم مادرش باز می‌گردد. این کتاب که به کوشش انتشارات مهرستان به چاپ رسیده است، در ۲۴ صفحه و به بهای ۹۵ هزار تومان راهی بازار نشر خواهد شد.

پری رضوی درباره ایده این اثر گفت: ایده‌اش درباره این است که یک خرگوش سفید به نام خرگوشک از سادگی، عاشق چشمان روباه می‌شود؛ زیرا چشمانش رنگارنگ است. از آنجایی که این روباه، پدربزرگ خرگوشک را خورده بود و برای خرگوشک سوال بود که پدربزرگش الان کجای روباه است و چرا چشمان روباه اینقدر زیباست، به دنبال سوالش به راه می‌افتد و از خورشید قول کمک می‌گیرد.

رضوی به اهمیت فانتزی‌نویسی برای کودکان اشاره کرد و گفت: از آنجایی که نگاه کودکان به دنیا با نگاهی که ما بزرگ‌ترها داریم بسیار متفاوت است، به نظر من فانتزی خیلی خوب می‌تواند به بچه‌ها جواب دهد؛ زیرا آن‌ها بیشتر با خیالات‌شان زندگی می‌کنند تا واقعیتی که ما بزرگ‌ترها معمولاً به آن تلخ نگاه می‌کنیم. اگر بخواهیم داستانی که می‌نویسیم برای کودکان گیرایی و جذابیت داشته باشد، باید به دنیای کودکان خیلی نزدیک باشد و فکر می‌کنم فانتزی به دنیای کودکان بسیار نزدیک است و می‌تواند آن‌ها را جذب داستان و کتاب کند.

به گزارش ایبنا، نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط