جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷
بیان چالش‌هایی که حاصل تمام زندگی کاری من است/ ضرورت درک شرایط جهانی آینده در علوم سیاسی

محمدجواد ظریف درباره کتاب «پایاب شکیبایی» بیان کرد: در فصل آخر کتاب توصیه‌هایی را برای آینده پیشنهاد داده‌ام و چالش‌هایی را بیان کرده‌ام که فکر می‌کنم حاصل تمام زندگی کاری من در این حوزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت تدبیر و امید در جلسه رونمایی از کتاب «پایاب شکیبایی» که در غرفه انتشارات اطلاعات سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی کتاب: ایران حضور داشت به پرسش‌های اختصاصی خبرنگار ایینا پاسخ داد.

وی به مهم‌ترین نکاتی که در کتاب خود بیان کرده اشاره کرد و گفت: در فصل آخر کتاب یعنی قسمت «سخن پایانی» در واقع توصیه‌هایی را برای آینده پیشنهاد داده‌ام و چالش‌هایی را بیان کرده‌ام که فکر می‌کنم حاصل تمام زندگی کاری من در این حوزه است. البته اصلاً ادعا ندارم که این نکات قطعاً درست هستند اما فکر می‌کنم خوب است که به آن‌ها توجه شود؛ به عناصر مختلفِ درگیر در سیاست‌گذاری، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در ایران را پرداخته‌ام. در برخی قسمت‌ها از نگاه خود آسیب‌شناسی کرده‌ام که امیدوارم هم به بهبود روند تصمیم‌سازی و هم به انتقال تجربه کمک کند.

ظریف به کتاب‌های عرضه شده در حوزه تاریخ و سیاست اشاره کرد و ادامه داد: به نظرم اکنون بسیاری از متفکران به نظم جهانی آینده و شرایط آن می‌پردازند. آنچه که مهم است «درک» است؛ درک شرایط جهانی در حوزه من -یعنی سیاست خارجی- بسیار ضروری است. فکر می‌کنم اسایتد و صاحب‌نظران باید در این حوزه بنویسند و ترجمه کنند؛ البته بهتر است بیشتر بنویسند ولی ترجمه هم مفید است. بهتر است از نگاه ایرانی به این تحولات نگاه کنند و این امر حتماً برای جامعه علمی کشور و مردم ایران مفید خواهد بود.

سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از نوزدهم اردیبهشت ماه آغاز و تا روز بیست و نهم در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها