جمعه ۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۸
«سگ‌ها و آدم‌ها»ی فرشته مولوی منتشر شد

مجموعه داستان «سگ‌ها و آدم‌ها» تازه‌ترين اثر داستاني فرشته مولوی است كه از سوي نشر «ققنوس» در قفسه كتابفروشي‌ها جاي گرفته است. اين داستان‌ها در فاصله سال‌هاي 1360 تا 75 نوشته شده‌اند./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، «سگ‌ها و آدم‌ها» نوشته فرشته مولوي دربرگيرنده 10 داستان كوتاه است.

سه داستان اول اين كتاب سال 70 در نخستين مجموعه داستان اين نويسنده با نام «پري آفتابي و داستان‌هاي ديگر» توسط نشر «قطره» منتشر شده است.

تعدادي از داستان های دیگر این مجموعه نیز در این سال‌ها در نشریات مختلف به چاپ رسیده‌اند.

فرشته مولوی در مقدمه‌این کتاب نوشته است:
«حالاي ما اگر آينه گذشته و آيند‌ه‌مان نباشد، وهمي يكسره خالي است. در عين حال كه ما و شيوه نوشتن ما، اگر كه نخواهيم راكد بمانيم و بوي نا بگيريم، دايم دگرگون مي‌شود؛ نوشته‌هاي ما اگر كه با خودمان يكرنگ باشيم، گوهر ما را در همه حال و زمان در خود نگه مي‌دارند. با اين باور گمان مي‌كنم اين داستان‌ها، ‌خوب يا بد و در همين هيات كنوني هم، داستان‌هايي هستند كه بايد نوشته و منتشر مي‌شدند..»

نخستين داستان اين كتاب كه «كلاغ هندي» نام دارد، اين گونه آغاز شده:
به آواز كلاغي بر شاخه بيدي، به رقص نور بر سايه رويا، به بوي صبح گرمسيري در دهلي از خواب پريدم. بيداري. بهار. سرخوشي سفر. پرده كتاني را كنار مي‌كشم. پنجره را باز مي‌كنم. حياط دنج هتل، آفتاب تني نرم بيد و زبان گنجشك و اوكاليپتوس باغچه كوچك آن، و همهمه آشناي گنجشك‌ها، ‌دلهره غربت را پس مي‌زند...»
 
كلاغ هندي، طبل نيمه شب، ايستگاه زرد، همه بهارها ،‌وهن و خاله مومي، نام برخي داستان‌هاي اين كتابند. 

مجموعه داستان«سگ‌ها و آدم‌ها» نوشته فرشته مولوي، به شمارگان 1100 نسخه از سوي انتشارات «ققنوس» روانه بازار كتاب شده است. اين كتاب 120 صفحه‌اي با قيمت 2100 تومان عرضه مي‌شود.

«دو پرده‌ی فصل»، نيز نام تازه‌ترين رمان فرشته مولوي است كه تا چند هفته آينده از سوي نشر «افراز» منتشر مي‌شود. وقايع اين رمان كه زمینه‌ای اجتماعي، تاريخي دارد، در سال‌هاي دهه 50 تا قبل از انقلاب اتفاق مي‌افتند. 

فرشته مولوي متولد 28 شهريور 1332 داستان‌نويس و مترجم است. «خانه‌ي ابر و باد»، «پري آفتابي، «نارنج و ترنج» و «باغ ايراني» از جمله آثار داستاني منتشر شده اوست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط