دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۰
شعرهای وبلاگی بیگی‌حبیب‌آبادی کتاب می‌شود

پرویز بیگی‌ حبیب‌آبادی، شاعر و مدیر مسوول انتشارات فصل پنجم مجموعه‌ای از سروده‌های کوتاه خود را با عنوان کلی «ترانک» یا «آنک» آماده انتشار دارد. موضوع این شعرهای کوتاه که پیشتر در وبلاگ حبیب‌آبادی منتشرشده بود اغلب پیرامون مسایل و مضامین اجتماعی است.\

بیگی‌حبیب‌آبادی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره این دفتر شعر توضیح داد: تصمیم گرفته‌ام بخشی از سروده‌های کوتاه خود را در یک دفتر شعری مستقل منتشر کنم. به طور کلی این سرود‌ه‌ها را با عنوان کلی «آنک» یا «ترانک» می‌شناسیم. به نوعی این شعرها همانند هایکو هستند و به مضامین مختلف می‌پردازند.

وی در توضیح دلیل انتشار این سروده‌های کوتاه اظهار داشت: پیش‌تر این شعرها را در وبلاگم منتشر کرده‌ بودم که با استقبال خوب مخاطبان روبرو شد. به همین دلیل تصمیم به انتشار آن‌ها گرفتم.

این شاعر درباره مضامین سروده‌هایش افزود: اغلب این شعرها تصویرهای اجتماعی را ارایه می‌کنند و برخی از آن‌ها صرفا یک لحظه شاعرانه هستند.

پرویز بیگی حبیب‌آبادی متولد سال ۱۳۳۳ در اردستان و فارغ‌التحصیل كارشناسی زبان و ادبیات فارسی است. وی به‌عنوان مسوول صفحات ادبی برخی از نشریات، دبیر كنگر‌ه‌‌های سراسری شعر دفاع مقدس، نویسنده برخی از برنامه‌های صدا و سیما، مسوول برخی از شوراهای شعر و مراكز مختلف ادبی فعالیت داشته است.

تاکنون ۱۷ کتاب از این شاعر منتشر شده است که برخی از آن‌ها عبارت از «غریبانه»(مجموعه شعر)، «حماسه‌های همیشه»(3جلد)، «گل»، «غزل»، «گلوله»، «آیینه در غبار»(تاملی در تذكره‌های شعر فارسی)، «اهل قلم»، «گزیده ادبیات معاصر»(دفتر 26) و «آن همیشه ‌سبز»(مثنوی دفاع مقدس) هستند.

مجموعه‌ شعرهای «غریبانه» و «آن همیشه‌ سبز» تاكنون دوبار جزو آثار برتر ادبیات دفاع مقدس شناخته شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط