چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۷
مجموعه برنامه "سینما و اقتباس" از تلويزيون پخش مي شود

"سينما و اقتباس" نام مجموعه برنامه اي است كه از شبكه چهارم سيما پخش خواهد شد.در اين برنامه با دعوت از کارشناسان و فعالان حوزه ادبیات علاوه بر نمايش آثار اقتباسي، به نقد و بررسي آثار نمايش داده شده پرداخته مي شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب(ايبنا)، این برنامه به نمایش فیلم های برجسته که براساس داستان ها، رمان‌ها ، افسانه ها و نمایشنامه های معروف و گاه گمنام ساخته شده اند و شامل بخش های مختلفی چون نمایش فیلم ، پلاتو ، گفت و گو با کارشناسان و... می باشد،می پردازد.

نمايش فيلم و گفت و گو بخش های مختلف سینما و اقتباس را شامل مي شود، به طوري كه در بخش نمايش فيلم علاوه بر پرداختن به فیلمهای کلاسیک و تاریخ سینما، به سینمای جدید هم توجه خواهد شد.

دربخش گفت و گو نيز با کارشناسان حوزه ادبیات ، نقد ادبی ، مطالعات بین رشته ای ،مطالعات فرهنگی ، نویسندگان رمان و قصه و ... گفت وگو خواهد شد.

دکتر حسن حسینی، دکتر سعید حنایی کاشانی، رامین حیدری فاروقی ،دکتر مهدوی، دکتر کاظمی، مصطفی مستور و... از جمله کارشناسان و میهمانان این برنامه خواهند بود.

نمونه ای از فیلم هایی که برای این برنامه در نظر گرفته شده است ،عبارتند از: چوپان خوب، بچه های انسان، اتاق گاز،اسمیلا برف را خوب می فهمد و...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها