جمعه ۷ دی ۱۳۸۶ - ۰۹:۰۰
جمال شورجه و ساخت فيلمي از زندگي "شيخ احمد قمي"

جمال شورجه کارگردان سينما قصد دارد با رجوع به كتاب هاي متعدد و تحقيقات گسترده ، زندگي "شيخ احمد قمي" عالم ايراني را در قالب يك فيلم سينمايي به تصوير بكشد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، «جمال شورجه» نويسنده و کارگردان سينما قصد دارد با ساخت فيلم «شيخ احمد قمي» مهاجر ايراني مقيم تايلند، نقش ايرانيان در شرق آسيا را به تصوير بکشد.
 
شورجه براي ساخت فيلم سينمايي "شيخ احمد قمي" به كتاب هاي متعددي رجوع كرده و علاوه بر آن تحقيقات گسترده خود را در اين زمينه آغاز كرده  و قرار است فيلمنامه اين فيلم با اقتباس از منابع مكتوب تاريخي نگاشته شود.

اين کارگردان  همراه يک گروه سينمايي هفته گذشته در بانکوک با «محسن پاک آيين» سفير ايران و «محمد تمهيدي» رايزن فرهنگي کشورمان ديدار کرد و درباره اين طرح سينمايي توضيحاتي داد. 

سفير ايران در اين ديدار گفت: ساخت فيلم شيخ احمد قمي به عنوان يک ايراني که چهارصد سال قبل به دربار پادشاه تايلند راه يافت براي حفظ ميراث فرهنگي مشترک ايران و تايلند مفيد است و موجب نزديکي بيشتر مردم دو کشور خواهد شد.
 
رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران هم براي همکاري با عوامل فيلم شيخ احمد قمي و هماهنگي با اعضاي خانواده «بونارک» از نوادگان شيخ احمد قمي در تايلند قول مساعد داد.
 
اعضاي پروژه فيلم شيخ احمد قمي شش نفرند كه در طول دو هفته اقامت در بانکوک و ايوتايا به بررسي و ارزيابي مالي و فني ساخت اين فيلم مي پردازند.
 
پيش بيني مي شود ساخت فيلم "شيخ احمد قمي" هشت ماه طول بکشد که پنج ماه براي تحقيقات و فراهم کردن مقدمات توليد فيلم و سه ماه براي فيلمبرداري وقت صرف خواهد شد.
 
ناصري مشاور طرح فيلمسازي،توحيدي فيلمنامه نويس، برادري تهيه کننده، نجاريان مجري طرح و ميرفخرايي طراح دکور صحنه فيلم شيخ احمد قمي اند.

«شيح احمد قمي» یک مسلمان شيعه است که در سال 1543 ميلادي در شهر مقدس قم، ديده به جهان گشود. وی در نخستين سالهاي قرن هفدهم (1605) يعني زماني که کشور تايلند از زير سلطه پانزده ساله برمه‌اي ها آزاد شد ،به آيوتايا مهاجرت کرد و پس از مدتي توانست در سايه مديريت و درايت خود به يکي از مقامات عالي رتبه سيام مبدل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط