دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
توس را باید به عنوان مرکز گردشگری فاخر ادبیات زبان فارسی معرفی کرد

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس در شورای شهر مشهد بر لزوم معرفی مجموعه محدوده توس به عنوان مرکز گردشگری فاخر ادبیات زبان فارسی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، مجید طهوریان‌عسگری به تشریح سیاست‌ها و رویکردهای شورای ششم نسبت به بافت تاریخی توس پرداخت و اظهار کرد: یکی از دستورکارهای کمیسیون توس، مربوط به حوزه راه‌های مواصلاتی محدوده آرامگاه توس است.

وی گفت: سعی ما بر این بوده که توس را از حالت قفل ارتباط مواصلاتی و راه خارج کنیم؛ پیش‌بینی ساخت پل در ورودی محدوده توس، ارتباط با کمربند شمالی و دسترسی راحت به خط قطار مشهد-گلبهار از جمله اقداماتی است که می‌تواند دسترسی راحت و آسان محدوده توس به مرکز شهر را فراهم آورد.

طهوریان‌عسگری با اشاره به لزوم توسعه فرهنگی و اجتماعی توس، افزود: توس مهد تمدن و محل زادگاه بزرگان زیادی بوده و غیر از فردوسی بزرگ، شخصیت‌ها و دانشمندان بزرگ تاریخی و شعرا و ادبا شاخصی از این خطه برخاسته‌اند؛ به عنوان مثال کسی نمی‌تواند شخصیتی چون خواجه نصیرالدین توسی را نادیده بگیرد.

وی در ادامه گفت: مجموعه محدوده توس را باید به عنوان مرکز گردشگری فاخر ادبیات زبان فارسی معرفی کرد و طرح‌های اقتصادی در حوزه ادبیات فارسی فراهم آوریم و نقش جهانی حکیم ابوالقاسم فردوسی و زبان فارسی را در این پهنه، ذیل توجهات امام‌رضا (ع) داشته باشیم.

طهوریان‌عسگری با اشاره به بافت‌های مردمی و هسته‌های جمعیتی شکل گرفته در محدوده تاریخی توس، اظهارکرد: این بافت، جزئی از محدوده شهری است و لذا نیازمند دریافت خدمات متناسب با زندگی راحت و توام با آسایش و برخوردار از زیرساخت‌های لازم از حیث سرانه‌های گوناگون هستند.

وی افزود: البته این اقدامات و تامین زیرساخت‌ها بعد از تعیین تکلیف شدن طرح تفصیلی توس خواهد بود.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس با اشاره به کلان پروژه زمین ورزشی شهدای چهاربرج، گفت: عملیات عمرانی این پروژه به زودی آغاز میشود و در همین دوره شاهد بهره‌برداری از مجموعه فرهنگی ورزشی یاد شده خواهیم بود تا در اختیار عموم شهروندان قرار گیرد.

طهوریان‌عسگری در بحث سرانه‌های بهداشتی نیز تصریح کرد: ناحیه منفصل توس فاصله کمی تا بیمارستان طالقانی دارد ولی در عین حال اگر احساس نیاز شود، با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی به این موضوع ورود خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها