شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
برگزاری دومین همایش دستاوردهای سلولزی و تجلیل از پیشکسوتان و کارآفرینان در بهمن

دومین همایش دستاوردهای سلولزی و تجلیل از پیشکسوتان و کارآفرینان بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.

رضا امیدی، مجری برگزاری همایش دستاوردهای سلولزی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ با اشاره به دومین همایش دستاوردهای سلولزی و تجلیل از پیشکسوتان و کارآفرینان این حوزه، گفت: این همایش با حضور جمعی از مسئولان وزارت صمت، سازمان محیط زیست و جمعی از کارشناسان و دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف حوزه سلولزی برگزار خواهد شد.
 
وی با اشاره به آغاز کار شورای سیاستگذاری همایش با هدف تعیین راهبردها و سیاست‌های کلان این رویداد، عنوان کرد: در این شورا نمایندگانی از وزارت صمت، سازمان توسعه تجارت، سازمان شهرک‌های صنعتی، انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا، سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا، انجمن صنایع سلولزی ایران و نماینده تشکل‌های مصرف‌کننده کاغذ سراسر کشور حضور دارند.
 
امیدی با اشاره به رویکرد امسال همایش توضیح داد: برخی برنامه‌ها مشابه همایش نخست ما در سال 98 خواهد بود اما تغییراتی نیز در برگزاری و نحوه اجرا به همراه خواهد داشت، به طوری که برنامه فقط شامل سخنرانی میهمانان و مدعوین نباشد.
 
وی با بیان اینکه برگزاری دو کارگاه آموزشی قبل از شروع همایش یکی از برنامه‌های متفاوت امسال است، گفت: در این کارگاه‌‌ها درباره تاثیرات برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و اهمیت برندسازی صحبت خواهد شد و کارشناسان درباره مزایای حضور شرکت‌های بزرگ و کوچک در نمایشگاه‌های تخصصی سخنرانی می‌کنند.
 
وی درباره مراسم تجلیل و تقدیر از پیشکسوتان و کارآفرینان حوزه سلولزی نیز گفت: از سوی دیگر فعالان زیادی هستند که سال‌ها است در این حوزه فعالیت می‌کنند و ضروری است که از زحمات آن‌ها تقدیر شود،‌ یا شرکت‌هایی هستند که در حوزه اشتغال‌زایی و کارآفرینی فعالیت می‌کنند و باید به آن‌ها توجه شود.
 
امیدی تاکید کرد: نگاه ما این است که فقط از پیشکسوتان تقدیر نشود، بلکه در کنار آن‌ها افرادی هم که پیشکسوت نیستند ولی جوان و کارآفرین هستند نیز در این برنامه دیده شوند زیرا هدف اصلی ما ایجاد انگیزه در میان فعالان این صنف است.
 
وی با اشاره به روش انتخاب این افراد نیز توضیح داد: ما در این دوره با توجه به رایزنی‌هایی که داشتیم با چارچوبی که شورای سیاستگذاری در نظر دارد این افراد را در حوزه‌های تولید، فروش، واردات و ... انتخاب می‌کنیم.
 
وی درباره اهداف برگزاری همایش نیز تاکید کرد: هدف ما به صورت کلی این است که حوزه سلولزی و کاغذ در کشور به جایگاه اصلی خود دست پیدا کند، از سوی دیگر دست‌اندرکاران و فعالان این حوزه شامل تولید، واردات یا فروش در این فضا با یکدیگر دیدار داشته باشند و دغدغه‌های خود را بیان کنند.
 
امیدی با اشاره به برخی دیگر از این اهداف توضیح داد: ارتباط و رایزنی بخش‌های مختلف صنف با مسئولان وزارت صمت یا سازمان توسعه تجارت از جمله فرصت‌های این همایش است تا بیان کنیم که حوزه سلولزی صنعتی تاثیرگذار و استراتژیک است که در اشتغال‌زایی، درآمدزایی و توسعه صادرات نقش دارد.
 
به گفته وی، ما اگر بتوانیم در بخش صادرات فعال شویم، شرکت‌های موجود را نوسازی و بازسازی کنیم و تولید مازاد بر مصرف داخلی داشته باشیم می‌تواند منجر به ارزآوری برای کشور شود.
 
امیدی با بیان اینکه هر کدام از بخش‌ها مسائل و مشکلاتی دارند، گفت: تصمیم‌گیری در حوزه سلولزی مستلزم نظرخواهی از زنجیره سلولزی است  و بخشی نگاه کردن ممکن است نتیجه قابل قبولی نداشته باشد اما اگر در زنجیره سلولزی، مسائل همه صنوف مورد توجه و بررسی قرار گیرد، قطعا شاهد تصمیم‌گیری جامع و کاملی خواهیم بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها