سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰
اساسنامه انجمن صحافان تدوین می‌شود

مدیر چاپ و صحافی سپیدار از تدوین اساسنامه انجمن صحافان ایران خبر داد و گفت: به زودی مراحل ثبت و انتخابات اعضای هیات‌مدیره دنبال خواهد شد.

جاوید جعفری، مدیر چاپ و صحافی سپیدار در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به فعالیت‌های انجمن صحافان ایران، گفت: هدف اصلی تشکیل این انجمن جبران کم‌کار‌ی‌های اتحادیه است زیرا اتحادیه صنف صحاف تاکنون در مسیر منافع و اهداف صنف صحاف فعالیتی نکرده است و کار موثری نکردند.
 
وی ادامه داد: به همین دلیل از دو سال پیش جمعی از صحافان گرد هم جمع شدند و انجمن صحافان ایران را راه‌اندازی کردند، البته هنوز ثبت نشده و در مراحل پایانی ثبت قرار دارد.
 
جعفری با بیان اینکه اکنون حدود 250 صحاف در این انجمن عضویت دارند، افزود: علاوه بر صحافانی از تهران، از استان‌های دیگر مثل قم، اصفهان، خراسان رضوی و سایر شهرها نیز صحافان عضویت دارند.
 
وی با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌‌های انجمن توضیح داد: بخش عمده کارها در حوزه قیمت‌گذاری خدمات برای اعضا است که به صورت یک قرارداد نانوشته در میان صنف رعایت شود، در مرحله دوم نیز ایجاد ارتباط با مسئولان و اداره‌های مختلف برای کاهش هزینه‌ها است.
 
جعفری یادآور شد: یکی از مشکلات صحافان در حوزه مالیات است، همانطور که می‌دانید ناشران از پرداخت مالیات معاف هستند زیرا طبق دستورالعمل وزارت اقتصاد و دارایی کسانی که در حوزه کتاب فعالیت می‌کنند شامل این معافیت می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه صحافان نیز که در حوزه صحافی کتاب‌ها فعال هستند باید شامل این معافیت شوند، گفت: یکی از کارهایی که اتحادیه باید انجام می‌داد پیگیری این مساله بود و ما در این تشکل صنفی به دنبال رایزنی‌هایی هستیم تا بتوانیم یکسری از این مزایای قانونی را برای صنف احیا کنیم.
 
جعفری با طرح این موضوع که ارتقای آگاهی کسب و کار به صنف از دیگر برنامه‌هایی است که برای این انجمن پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: آموزش موضوعات مرتبط با بیمه، مالیات، قراردادها و .. در قالب کلاس‌‌های گروهی برای آگاهی‌بخشی عمومی صنف را نیز دنبال خواهیم کرد.
 
وی همچنین به برگزاری انتخابات هیات نظارت انجمن صحافان در هفته گذشته اشاره کرد و توضیح داد: وظیفه اصلی این هیات تدوین قوانینی برای اساسنامه است که در کنار فعالیت‌های هیات مدیره انجمن کارهای خود را دنبال خواهد کرد، در این زمینه ما اکنون در حال تدوین اساسنامه هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها