چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
آیین رونمایی و معرفی کتاب «عملیات احیا» برگزار شد

نشست رونمایی کتاب «عملیات احیا» با حضور محمدحکم‌آبادی، مهدی جمشیدی و سمیه جمالی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، رونمایی از کتاب عملیات احیا در سالن نقد کتاب نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

این نشست با حضورمحمد حکم آبادی؛ نویسنده کتاب، محسن صوفی: مسئول بازرگانی شرکت جمکو و سمیه جمالی؛ دبیر نشست برگزار شد.

کتاب «عملیات احیا»؛ روایتی از صعود یک مجموعه دانش‌بنیان به قلۀ دانش و فناوری است که توسط محمد حکیم آبادی نگاشته شده و نشر راه یار منتشر کرده است.

شرکت ماشین‌های الکتریکی جمکو از صنایعی است که در سال ۱۳۶۹در شهرستان جوین با هدف عدم وابستگی صنایع داخلی به کشورهای خارجی در زمینه تولید انواع ماشین‌های الکتریکی تاسیس و راه‌اندازی شد، ولی در ادامه به دلیل برخی بی‌توجهی‌ها، با مشکلات زیادی روبه‌رو شد و در آستانه تعطیلی قرار داشت.

محمد حکم‌آبادی بیان کرد: اهميت نقش ادبیات در همه بحران‌هایی که مارا احاطه کرده‌اند، بسیار زیاد است. رمان، ادبیات و داستان یقینا سرنوشت‌ساز هستند. در حوزه این کتاب ما باید تلاش می‌کردیم یک اتفاق کاملا صنعتی را جذاب روایت کنیم. این کتاب به یکی از شرکت‌های زیان‌دهی است که با ورود یک مدیرعامل جهادی، توانمند و بادانش توانسته بر بسیاری از مشکلات تولید و فروش فائق بیاید. مدیران و کارگران این شرکت با زحمات خود نه تنها از ورشکستگی و فروش یکی از بزرگترین سرمایه‌های صنعتی کشور جلوگیری کردند، بلکه باعث شدند تا این کارخانه به یک قطب صادراتی تبدیل شود. کمپانی تولید الکترو موتورهای صنعتی شهرستان جوین یا به اختصار جمکو یکی از کمپانی‌های بزرگی بود که سرمایه‌گذاری فراوان از جانب دولت بر روی آن انجام شده بود اما طی سالیان زیاد نتوانسته بود به سوددهی برسد و در آستانه ورشکستی قرار گرفته بود.

وی افزود: وقتی مهندس محمد رستمی که خود سابقه مدیریت در چند کمپانی بزرگ را داشت و فارغ التحصیل از معتبرترین دانشگاه‌های ایران بود کار را به دست گرفت، توانست به کمک نیروهای جوان و دانشمندی که دلشان برای خدمت به این ملت و میهن می‌تپید، دوباره این کمپانی را احیا کند. این کمپانی نه تنها به چرخه تولید برگشت، بلکه توانست برای اولین بار چند محصول‌های‌ نمونه که تولیدش تنها در دست چند کشور صنعتی محدود بود را برای اولین در داخل کشور تولید کند و به فروشنده این موتورهای پیشرفته در بازارهای جهانی تبدیل شود. این کتاب در دو ماه به چاپ چهارم رسیده است‌.‌


محسن صوفی درباره جریانات رخ داده در شرکت گفت: این اتفاقات به نوعی تبدیل به مستند تاریخی شد و این برای شرکت بسیار خوب بود و هست. برنامه‌هایی نیز برای آینده شرکت و تلاش برای افزایش بازدهی آن داریم که با توکل بر خدا انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها