چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴
کتاب‌های اندیشه سیاسی و زنان ترند شدند/ «اندیشه شریعتی و تحول دوران» در سبد پرفروش‌ها

شاهین احمدپور متصدی غرفه انتشارات قصیده‌سرا گفت: استقبال خوب مخاطبان از کتاب‌های تألیفی در اندیشه سیاسی و زنان با توجه به غلبه ترجمه در حوزه علوم انسانی کشور قابل توجه است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) انتشارات قصیده‌سرا و هزاره سوم اندیشه از جمله ناشران فلسفه و علوم اجتماعی است که با تازه‌هایی در حوزه تالیف در نمایشگاه سی و چهارم شرکت کرده است.

شاهین احمدپور متصدی غرفه این انتشارات در مورد تازه‌های نشر قصیده‌سرا و هزاره سوم اندیشه به ایبنا می‌گوید: ما امسال با عناوین جدیدی در حوزه علوم اجتماعی و فلسفه در نمایشگاه شرکت کرد‌ه‌ایم. «اندیشه شریعتی و تحول دوران» به کوشش دفتر پژوهش‌های دکتر علی شریعتی از جمله این آثار است که با استقبال مخاطبان نیز روبه رو شده است.

او ادامه می‌دهد: اندیشه سیاسی و موضوعات مرتبط با آن از دیگر حوزه‌های مورد توجه نشر ماست که از جمله آثار تازه منتشر شده این حوزه می‌توان به «امر هستی‌شناختی و هویت علوم سیاسی در ایران» به قلم علی اشرف نظری، «برابری در مشروطه ایرانی و تنظیمات عثمانی» به قلم محمدکامکاری و دیگران، «ایرانشهر، ایدئولوژی و تخیل» به قلم سید نوید کلهرودی و «بحران در آگاهی اروپایی» به قلم بهنام جودی اشاره کرد. از دیگر نکاتی که در این زمینه باید به آن اشاره کنم، استقبال خوب مخاطبان از کتاب‌های تالیفی در این حوزه است که با توجه به غلبه ترجمه در حوزه علوم انسانی کشور این موضوع قابل توجه است.

احمدپور فلسفه را از حوزه‌های پرمخاطب غرفه این نشر در نمایشگاه سی و چهارم معرفی کرده و می‌گوید: در نمایشگاه امسال استقبال از کتاب‌های فلسفی بسیار خوب بود و این حوزه در این سال‌ها بیش از پیش مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. از جمله تازه‌های نشر ما در این حوزه می‌توان به کتاب‌های «هیوم»، «نیچه» و «ریشه‌های غیر عقلانی امر سیاسی» به قلم آریا مکنت و «خدا و صفات او در فلسفه افلوطین» به قلم سید محمد نقیب اشاره کرد.

او می‌افزاید: «اندیشمندان جهان عرب و اسلام» از دیگر موضوعاتی است که نشر ما به آن توجه دارد. کتاب‌هایی چون «اسلام و جامعه باز» به قلم سلیمان بشیر دیاکن، «مواجهه با غرب از دیدگاه متفکران جهان عرب» به قلم محمد کامکاری و محمد علی توانا و «ناسیونالیسم، دولت و هویت در جهان عرب» به قلم لقمان قنبری از جمله این آثار است.

او در مورد کتاب‌های علوم اجتماعی و مخاطبان می‌افزاید: «به سوی جامعه فضیلمتند» به قلم مختار نوری از جمله آثار جدید و پر مخاطب ما در حوزه علوم اجتماعی بوده البته باید به این نکته اشاره کنم که امسال مخاطبان به کتاب‌های حوزه زنان در علوم اجتماعی توجه بسیار خوبی نشان داده‌اند.

به گزارش ایبنا، نمایشگاه کتاب 1402 تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها