جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
جای طراحی لباس را در ایران خالی دیدیم

زهره امیری مدیر انتشارات جمال هنر گفت: جای طراحی لباس را در ایران خالی دیدیم. جای خوش‌حالی دارد که مخاطبان ما از کتاب‌ها ایده می‌گیرند. ما در نمایشگاه دانش‌آموزانی در سنین پایین داشتیم که از کتاب «تصویرسازی مد و لباس» که پرفروش‌ترین کتاب ما بود بسیار استقبال می‌کردند.    

زهره امیری، مدیر انتشارات جمال هنر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خصوص محتوای کلی انتشارات گفت: کتاب‌های انتشارات ما در زمینه هنر به‌طور خاص در شاخه طراحی لباس است. پرفروش‌ترین کتاب ما، کتاب جامع «تصویرسازی مد و لباس» و «رنگ‌شناسی تخصصی لباس» بوده است. انتشارات ما ابتدا در زمینه‌های نقاشی، عکاسی و گرافیک فعالیت می‌کرد؛ اما جای طراحی لباس را در ایران خالی دیدیم و تصمیم گرفتیم در این زمینه فعالیت کنیم. در حال حاضر به‌صورت اختصاصی فقط طراحی لباس کار می‌کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا انتشارات اتاق فکری دارد که تصمیم بگیرد که چه کتابی را چاپ کند، گفت: ما با اساتید این حوزه در ارتباط هستیم و بررسی می‌کنیم که کمبود چه کتابی را در زمینه طراحی لباس داریم و دانشجویان ما بیشتر به چه کتاب‌هایی نیاز دارند. این در اولویت ماست. همچنین اساتید زیادی داریم که با دانشجویان در ارتباط هستند، یا آن‌ها کتاب را معرفی می‌کنند و یا ما کمبودها را مطرح می‌کنیم. در حال حاضر بیشتر به‌سمت ترجمه رفته‌ایم. اساتید این حوزه کتاب‌های ما را ترجمه می‌کنند و ویراستاران علمی هم داریم که به‌طور تخصصی بررسی می‌کنند.

در پاسخ به این سؤال که در زمینه طراحی کتاب طرح روی جلد چه میزان در فروش مؤثر بوده است، گفت: نمی‌توان گفت که طراحی جلد مهم‌تر از متن و محتواست؛ ولی چون اولین چیزی است که به‌عنوان ویترین دیده می‌شود در حد خود بسیار مهم است. طراحی جلد باید طوری باشد که گویای گزیده‌ای از مطالب داخل کتاب باشد و شخصی که کتابی را در دست دارد با دیدن طرح روی جلد متوجه محتوای آن کتاب شود. مخاطبان ما بیشتر علاقه‌مندان به حوزه طراحی لباس هستند.


زهره امیری گفت: مشکل عمده‌ای که برای تألیف وجود دارد تحقیق و بررسی طولانی و بودجه و مسائل مالی است. به‌خاطر همین هزینه‌ها اساتید ما نمی‌توانند کتاب را کامل به ما ارائه کنند. سرمایه اولیه هم به مؤلف برنمی‌گردد. در کشورهای دیگر چون زبان بین‌المللی هست در تیراژ بالا چاپ می‌شوند.
 
این ناشر در پایان عنوان کرد: جای خوش‌حالی دارد که مخاطبان ما از کتاب‌ها ایده می‌گیرند. ما در نمایشگاه دانش‌آموزانی درسنین پایین داشتیم که از کتاب «تصویرسازی مد و لباس» که پرفروش‌ترین کتاب ما بود بسیار استقبال می‌کردند.
 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها