پنجشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
برپایی ایستگاه‌های قصه‌گویی برای کودکان با موضوع عاشورا

زنجان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت گفت: در این خیمه‌های مذهبی توزیع کتابچه موضوعی عاشورا و محرم، ارائه خدمات مشاوره و همچنین برپایی ایستگاه‌های قصه‌گویی کودکان انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: همزمان با فعالیت دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان برنامه‌های فرهنگی حاشیه‌ای در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه در راستای محکومیت اهانت به قرآن کریم، نماد قرآن در میدان اصلی شهر زنجان موسوم به ( میدان انقلاب) نصب شده است، اضافه کرد: در پایان این مراسم مذهبی مردم با به همراه داشتن قرآن‌های جیبی اهانت به قرآن کریم را محکوم خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین از برپایی ایستگاه‌های نقاشی و قصه‌گویی برای کودکان در حاشیه این مراسم خبر داد و افزود: این برنامه از طریق مواکبی که در مسیر عزاداری دایر شده اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: در قالب این برنامه فرهنگی کودکان به نقاشی موضوعی درباره امام حسین (ع) پرداخته و یا داستان‌های شنیده درباره ایشان را نقل می‌کنند.

کرمی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این برنامه‌های آشنایی هرچه بیشتر کودکان و خردسالان با سیره زندگی حضرت امام حسین (ع) است، افزود: در پایان به نفرات برتر این مسابقات جوایزی اهدا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اضافه کرد: این فضاها در کنار حسینیه‌ها، هیات‌توهای مذهبی، ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌ها دایر شده تا کودکان بتوانند به راحتی از امکانات پیش‌بینی‌شده بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه باید در ایام محرم در راستای انتقال پیام عاشورا به جهانیان تلاش کنیم، اظهار کرد: عاشورا متعلق به تمام مردم جهان است و مختص شیعیان نیست.

کرمی از برپایی خیمه معرفت در جوار امامزادگان در شهرستان‌های مختلف خبر داد و گفت: در این خیمه‌های معرفت علاوه بر توزیع کتابچه‌های موضوعی نسبت به ارائه مشاوره در موضوعات مذهبی و دینی و شرعی اقدام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین از برگزاری برنامه رهروان زینبی در روز ۱۲ محرم توسط خواهران هم استانی خبر داد و بیان کرد: این برنامه نیز با هدف تبیین سبک و سیره زندگی حضرت زینب (س) اجرایی می‌شود.

وی افزود: سخنرانی، قرائت زیارت عاشورا، عزاداری، برپایی نماز جماعت، پاسخگویی به مسائل شرعی و ایستگاه صلواتی، مراسم سخنرانی و عزاداری در شب‌های دهه محرم، ویژه‌‌برنامه‌های روز تاسوعا، عاشورای حسینی و شام غریبان از دیگر برنامه‌های اوقاف در ماه محرم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها