سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
عطریانفر: نهاد مطبوعاتی ایران درباره سازمان مجاهدین خلق بسیار جذاب کار کرده است

محمد عطریانفر، فعال سیاسی با اشاره به این‌که چرا سازمان مجاهدین خلق اینقدر مهم است؟ گفت: باید بدانیم چه چیزی آن را زنده نگه داشته است؟ در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده است و نهاد مطبوعاتی ایران بسیار جذاب کار کرده است. به نوعی حاشیه از متن دارد بزرگتر می‌شود.

سرویس تاریخ و سیاست خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): محمد عطریانفر، فعال سیاسی در مراسم رونمایی از کتاب «جزیره سرگردانی» که سه‌شنبه دهم مردادماه ۱۴۰۲ در مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران برگزار شد، گفت: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم  که جامعه به معنی واقعی وجود ندارد ولی پر از اسطوره‌هایی است که مورد تأویل قرار نگرفته است.

وی افزود: چرا سازمان مجاهدین خلق اینقدر مهم است؟ چه چیزی آن را زنده نگه داشته است؟ در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده است و نهاد مطبوعاتی ایران بسیار جذاب کار کرده است. به نوعی حاشیه از متن دارد بزرگتر می‌شود.

عطریانفر بیان کرد: در مجموع حس خوبی نسبت به این کتاب دارم و وقایع که در آن بیان شده است. واقعیت این است که کشور ما به دلیل تاریخی و نوع حاکمیت دارد پوست‌اندازی می‌کند و باید یک دوره انتقالی را طی کنیم. از این فرایند عمومی جدا نیستیم و فراز و فرودهایی خواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: اگر به خاطرات گذشتگانمان دقت کنیم، می‌بینیم فقط چند خاطره بزرگ مانند ۳۰ تیر یا ۲۸ مرداد را در ذهن دارند، این اتفاق‌های اندک تمام سرمایه سیاسی پدران ما بودند ولی امروز ما هر سال چند اتفاق مهم را به چشم می‌بینیم. این طبیعت این ایام گذر است. 

عطریانفر افزود: از این حیث ما تا اطلاع ثانوی طبیعتا باید این فراز و فرود را پشت سر بگذاریم. منطق گفت‌وگو و تفسیر ما باید اخلاق‌مدار باشد. تقدس‌گرایی بیش از حد ما را به این نقطه رسانیده است. امروز هم درگیر این بیماری هستیم که نباید به مرز بی‌اخلاقی سقوط کنیم.

وی بیان کرد: اینها جزو الزامات عصر ماست و تولید چنین کتاب‌هایی باید ذیل هدایت کسانی باشد تا رسالت محصول تولیدی قابل تایید باشد و ما را زودتر به نقطه روشن برساند. 

عطریانفر گفت: البته چنین کتاب‌هایی باید به گونه‌ای نوشته و بیان شود تا نسل‌های پس از ما که آنها را می‌خوانند همذات‌پنداری در آنها بیدار شود و این جزو ضرورت‌های مکمل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها