شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲
ارومیه کاندیدای کسب عنوان پایتختی کتاب

آذربایجان‌غربی- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: شهر ارومیه جزو ۱۲ شهر نامزد عنوان پایتختی کتاب شده است.

علیرضا نوروزی، درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه گفت: ۱۰۵ شهر وارد این رقابت شدند که ۷۶ شهر به‌طور کامل مراحل ارسال مدارک و ثبت‌نام را طی کردند و 12 شهر منتخب شده که شهر ارومیه نیز جزو شهرهای انتخابی عنوان پایتخت کتاب شده است.

وی افزود:  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر ساله طرح‌های مختلفی در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار می‌کند که پایتخت کتاب ایران یکی از این طرح‌ها است و در این راستا هر سال یکی از شهرها بعنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب می‌شود. 

نوروزی گفت: مسائل و کلیدواژه‌های مختلفی برای انتخاب یک شهر بعنوان پایتخت کتاب در نظر گرفته شده و براساس خلاقیت هایی که در راستای ترویج فرهنگ  کتابخوانی ارگان‌های مختلف مطرح می‌کنند انتخاب صورت می‌گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: در پایتخت کتاب ایران شهرستان مهاباد 2 دوره بعنوان شهر خلاق و ارومیه 3 دوره بعنوان پنج شهر اول در این طرح بوده است.

وی بیان کرد: میزان گستردگی عمومی طرح‌های کتابخوانی و جلب مشارکت عمومی، درگیر کردن نهادها و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی در امر کتاب و کتابخوانی، مردمی بودن از ویژگی‌ها و ملاک های انتخاب پایتخت کتاب ایران بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها