سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
برگزاری سلسه نشست‌های قصه‌گویی در استان زنجان

زنجان- دبیر انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های قصه‌گویی برای اقشار مختلف گفت: در بسیاری از مسائل مربوط به کودکان و نوجوانان قصه‌ها نقش تربیتی دارند.

فاطمه نظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: فراخوان جشنواره ملی قصه‌گویی در بخش‌های قرآنی، دینی و مذهبی، قصه‌های کسب‌وکار و کارآفرینی، قصه‌های نامداران و اسطوره‌ها و قصه‌های آزاد منتشر شده و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این رویداد آثار خود را ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه شعار این دوره از جشنواره «با قصه لبخند بسازیم» است، اضافه کرد: طبق فراخوان منتشر شده قصه‌های گفته شده باید از زوایه جدیدی به موضوعات بپردازند، در حین حال امیدآفرین هم باشند.

دبیر انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اینکه جشنواره قصه‌گویی در سه بخش استانی، ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود، افزود: طبق هماهنگی بخش استانی جشنواره آبان ماه برگزار خواهد شد.

نظری با بیان اینکه برای آمادگی بیشتر اعضای کانون پرورش فکری کارگاه‌های قصه‌گویی با حضور قصه‌گویان برتر کشور و استانی برگزار می‌شود، اضافه کرد: این جلسات به صورت هفتگی و در قالب بیان فنون نویسندگی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارگاه‌های قصه‌گویی به همت انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری برگزار می‌شود، افزود: در حال حاضر ۸۰ نفر عضو انجمن قصه‌گویی استان هستند.

دبیر انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان به سایر فعالیت‌های این انجمن هم اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه قصه‌گویی ویژه مربیان مدارس استثنایی، برگزاری کارگاه ویژه مربیان پایگاه‎های بسیج، برگزاری جلسه قصه‌گویی با موضوع دفاع مقدس، کارگاه قصه‌گویی درخصوص ساخت و تولید پادکست قصه‌گویی، برگزاری 25 دورهمی قصه‌گویی از دیگر فعالیت‌هایی است که توسط این انجمن انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از مسائل مربوط به کودکان و نوجوانان قصه‌ها نقش تربیتی دارند، اضافه کرد: بسیاری از مسائل مهم در حوزه تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان را می‌توان با استفاده از قصه‌گویی ارائه کرد که قطعا تاثیر بسزایی در تربیت و اصلاح رفتار فرزندان خواهد داشت.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها