دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
داستان‌های منتخب ششمین جایزه داستان سیمرغ منتشر شد

داستان‌های برگزیده «ششمین جایزه داستان سیمرغ» با عنوان «معمولیِ معمولی» با مقدمه و گردآوری مصطفی بیان به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتابِ «معمولیِ معمولی»، داستان‌های برگزیده «ششمین جایزه داستان سیمرغ» است که با مقدمه و گردآوری مصطفی بیان از سوی نشر داستان چاپ و روانه‌ی بازار کتاب شده است. این مجموعه شامل ۵ داستان‌کوتاه است که نویسندگان آن دریا چوبین، معصومه دهنوی، سارا عیش‌آبادی، فاطمه داغستانی و خاطره قیصری هستند. داستان‌های مجموعه «معمولیِ معمولی» در اشکال مختلف رئال، رئالیسم جادویی و همچنین فانتزی به موضوعات اجتماعی مانند: خانواده، زن، ناامیدی، شکست، دودلی، رنج، اختلافات طبقاتی، فقر و خرافات پرداخته شده است.

در بخش کوتاهی از گزارش هیئت داوران آمده است: «خوان هفتم، این‌که ما سه داور نهایی از سه جهت، هم‌سلیقه نبودیم. اول اینکه سه نفریم و فردیت مطرح می‌شود و تفاوت جنسیتی و البته جهان‌بینی و شرایط زیستی ما هم حکم می‌کند به سختی، به آراء مشترک برسیم و تا اندازه‌ای هم، سلیقه می‌تواند نقش ایفا کند؛ اما در نهایت با گفتگو این گره باز شد. اولین لوح به داستانی اختصاص یافت که بیشترین سهم را از عدم خودسانسوری داشت و از زمان فعلی بهره گرفته بود و به قولی نویسنده‌ی فرزند زمانه خودش بود و خودش را زیسته بود و البته با این شرط، اولین لزوماً بهترین نیست.»

«ششمین جایزه داستان سیمرغ» از نیمه تابستان سال گذشته فراخوان داد و در این دوره ۶۰۰ نویسنده از داخل و خارج از کشور در این رویداد بزرگ ادبی شرکت کردند، که بیشترین داستان‌ها به ترتیب از استان‌های تهران، خراسان رضوی، فارس، اصفهان، خوزستان و گیلان و همچنین از ۸ کشور آمریکا، انگلیس، افغانستان، تاجیکستان، مالزی، اتریش، سوئد و ترکیه داستان‌هایی به دبیرخانه این جایزه ارسال شده است.

داوران ششمین‌دوره جایزه داستان سیمرغ، انسیه ملکان، کاوه فولادی نسب، مهیار رشیدیان (در هیات داوری) و محمد اسعدی، معصومه قدردان و امیرحسین روح نیا (در هیات انتخاب) بوده‌اند و دبیری این دوره را مصطفی بیان بر عهده داشته است.

«جایزه داستان سیمرغ» از سال ۱۳۹۴ به ابتکار «انجمن داستان سیمرغ نیشابور» و با مشارکت بخش خصوصی پایه‌گذاری شد و هدف از برگزاری این جایزه ادبی، کشف، معرفی و تولید آثار خلاق و برتر داستانی (داستان‌های منتشر نشده) است.

نشر داستان به‌تازگی کتابِ داستان‌های منتخب ششمین جایزه داستان سیمرغ را در ۱٠۸ صفحه و با قیمت ۹۵ هزار تومان عرضه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها