جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
ارتقا و پیشرفت ذهن جامعه با ترویج کتابخوانی امکان پذیر است

زنجان- نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: همان طوری که برای رفاه، خدمات رسانی، ارتقا تلاش می‌شود؛ باید نسبت به ذهن جامعه و پیشرفت آن هم تلاش شود که این امر با کتابخوانی امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی گفت: بدون تعارف و مبالغه هیچکس به اندازه رهبر معظم انقلاب دل‌نگرانی نسبت به این موضوع ندارد، وقتی ایشان فرمودند علم منشا اقتدار و علم، کمال، رشد است باید به این موضوع توجه ویژه داشت، با این حال خود هفته کتابخوانی یادگار حضرت آقا در سال ۷۲ است.

وی تصریح کرد: همان طوری که برای رفاه، خدمات رسانی، ارتقا تلاش می‌شود نسبت به ذهن جامعه و پیشرفت آن نیز باید تلاش شود و علم، آگاهی، ایمان، عمل صالح باید بالا رود که این امر جز غذای سالم با کتاب و کتاب خوانی و ترویج این سنت امکان‌پذیر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه هفته کتابخوانی فرصتی برای ترویج این فرهنگ است، اظهار کرد: همانطور که مستحضر هستید؛ دین اسلام با کتابخوانی عجین شده است.

محمد رضاخانی با بیان اینکه خدمات کتابخانه‌های عمومی سراسری شده است و از طریق مراجعه به سایت دسترسی به منابع همه کتابخانه‌های عمومی امکان پذیر است، گفت: همچنین با راه‌اندازی پیک کتاب امکان تحویل کتاب در درب منازل ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه برای گسترش خدمات کتابخانه‌ای در مناطق محروم دوره‌های آموزشی متعددی برگزار شد، اضافه کرد: بر اساس آمارهای موجود ۲ هزار نفر در این دوره‌ها شرکت کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان همچنین به سرفصل‌های متعدد دورههای آموزشی کتابخانه‌های عمومی در فصل تابستان اشاره کرد و افزود: در این دوره‌ها هم قریب به ۱۰ هزار نفر حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه ارتباطات در دنیای امروز ترکیبی از هنر، تبلیغات، ارتباطات و فضای مجازی و فناوری‌های نوین است خاطرنشان کرد: در رویکرد جدید از تمام این ظرفیت ها در راستای رشد فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اظهار داشت: با زدن هشتک، کتابخانه های عمومی باشگاه اجتماعی است؛ سعی کرده‌ایم کتابخانه‌های عمومی صرفاً جای مطالعه و امانت کتاب نباشد، بلکه کتابخانه ها باشگاه اجتماعی است که مخاطبان می‌توانند تمام نیازهای اجتماعی و فرهنگی خود را در آن تامین کنند.

وی با تأکید بر اینکه کتابخانه‌ها بزرگترین شبکه فرهنگی است تصریح کرد: توجه به کتابخانه ها به عنوان محیطی پویا و شاداب حق مردم است چرا که شاخص کتاب می تواند بسیاری از مسائل ما را عمق بخشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط