شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸
پویش کتابت قرآن توسط کودکان و نوجوانان در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل از برگزاری پویش کتابت قرآن توسط کودکان و نوجوانان» همزمان با هفته کتاب در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، پروانه رضاقلیزاده شنبه در جلسه هماهنگی برنامه های هفته کتاب در اردبیل اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در پی حادثه ضدفرهنگی و غیراخلاقی اهانت به قرآن‌، برنامه‌های خود را با معارف قرآنی عجین کرده امسال به مناسبت هفته کتاب پویشی به نام «کتابت قرآن توسط کودکان و نوجوانان» اجرا می شود.

وی با تاکید به متنوع بودن برنامه های گرامیداشت هفته کتاب بیان کرد: توجه به کتاب و کتابخوانی ریشه در تاریخ ملی و دینی ما دارد و یک امر اساسی برای دولت است و در این دولت نیز سعی شده است با توسعه امکانات کتابخانه‌ای و دسترسی مردم به کتاب، به کارنامه درخشانی دست یابیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان از تخصیص اعتبار برای امور عمرانی کتابخانه ها خبر داد و افزود: سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی یکی از این پروژه هاست که تا دهه فجر افتتاح می شود.

وی شرکت خیرین را در نهضت کتابخانه سازی مهم ارزیابی و بیان کرد: مشارکت خیرین و هیئت امنای مساجد، رؤسای هیئت های مذهبی، اشخاص فعال فرهنگی و دینیِ در امر کتابخانه سازی موثر است و می توان آینده بهتر را برای کتابخانه های عمومی استان رقم زد.

رضاقلیزاده افزود: هفته کتاب از ۲۳ آبان آغاز و تا ۳۰ آبان ادامه می یابد، با شعار «آینده خواندنی است» برنامه های مختلفی از جمله تجلیل از کتابداران، کتابخوان های برتر، برگزاری مسابقه های کتابخوانی و رایگان بودن عضویت کتابخانه های عمومی اجرا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها