جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
کتاب «زنان در ایلام قدیم» معرف بانوان شریف و نجیب ایلامی است

ایلام- نویسنده و ایلام‌پژوه پیشکسوت گفت: کتاب «زنان در ایلام قدیم»، معرف بانوان شریف و نجیب ایلامی است.

صیدمحمد درخشنده نویسنده و ایلام‌پژوه پیشکسوت ایلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: کتاب «زنان در ایلام قدیم»، معرف بانوان شریف و نجیب ایلامی است.

وی ادامه داد: زنان به‌خاطر جایگاه بلند و رفیعی که دارند، در حقیقت مانند فرشتگانی هستند که خدا آنها را مایه خیر و صلاح و برکت خانواده‌ها قرار داده است.

درخشنده ادامه داد: زن، در یک جمله فرشته رحمت و عزت و به وجود آورنده و تربیت کننده فرزندان در خانواده است. زنان مخصوصاً در جوامع ایرانی و اسلامی دارای ارزش و احترام بوده و مقام‌شان همواره ستودنی است.

وی ادامه داد: در این جوامع زنان در خانواده‌ها پرورش دهنده فرزندان و هدایت کننده آنها در راستای پیشرفت و تعالی و برای رسیدن به خوشبختی هستند.

مولف برگزیده استان در سال ۱۴۰۱ ادامه داد: زنان علاوه بر تربیت فرزندان و نگهداری و پرورش آنها، بار سنگین کار و تلاش را در خانواده‌ها تحمل کرده و مخصوصاً زنان ایل و اقوام در کشورمان شبانه روز زحمت می کشند و کار می‌کنند تا در زندگی عقب نمانند.

وی ادامه داد: زنان ایل و اقوام درمناطق گوناگون ایلام نیز از این قاعده مستثنی نبوده و شاید بیشترین زحمات را در طول زندگی خود بر عهده داشته‌اند و لحظه‌ای آرام و قرار نداشته‌اند تا بتوانند فرزندانی خوب و شایسته تحویل جامعه دهند و از جهتی نیز در زندگی روزمره هم‌چنان موفق باشند.

وی با اشاره به کتاب جدیدش گفت: در این کتاب، به زحمات و نقش مادران پرتلاش در ایام گذشته، یعنی در ایلام قدیم اشاراتی داشته‌ام تا مخاطب با ادوار کهن بیشتر آشنا شود و به مقام زنان در جامعه ایلی و عشیره‌ای آن دوران احترام گذاشته و به نیکی از این عزیزان یادشده است. سعی کردم در این کتاب، حس ِخوب و متعالی مادران را نسبت به فرزندان و نیز احساس مسئولیت‌هایی که در طول زندگی سخت و طاقت فرسای آن دوران برعهده داشته را در حد وسع به صورتی ساده و روان به‌رشته تحریر درآورم.

به گزارش ایبنا؛ نشر درخشنده کتاب زنان در ایلام قدیم تالیف صیدمحمد، ‏‫درخشنده (۱۳۳۴) را در ۱۳۴ صفحه و به قیمت ۸۰ هزارتومان در نوبت اول سال ۱۴۰۲ چاپ و منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها