یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
خیام‌خوانی در بوم‌گردی/ برگزاری جشنواره «کتاب و رنگ»

هرمزگان- خیام خوانی در بوم‌گردی و جشنواره «کتاب و رنگ» عنواین اخبار حوزه فرهنگ و کتاب در شهرستان‌های هرمزگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، خبرهای کتاب محور هرمزگان از شرق تا غرب هرمزگان در این بسته خبری آمده است.

خیام خوانی در بومگردی «چاه شنو»

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان از برگزاری مراسم خیام خوانی در شهرستان پارسیان خبر داد.

عبدالرضا شیبانی عنوان کرد: مراسم ویژه خیام خوانی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان و با حضور پرشور مردم شهرستان در محل اقامتگاه بومگردی «چاه شنو» پارسیان برگزار شد.

وی گفت: این مراسم به مدت دو شب برگزار شد و علاوه بر خیام خوانی، اجرای موسیقی زنده توسط هنرمندان به اجرا درآمد و مورد استقبال پرشور مردم دوستدار هنر شهرستان پارسیان واقع شد.

جشنواره «کتاب و رنگ» در بندرلنگه

جشنواره «کتاب و رنگ» ویژه کودکان با نیاز های ویژه در کتابخانه شهید جاویدالاثر مینکی برگزار شد.

جشنواره «کتاب و رنگ» به مناسبت روز جهانی معلولان ویژه کودکان با نیازی های ویژه (اوتیسم، کم شنوا، کم بینا و کم توان ذهنی و حرکتی) با مشارکت مدرسه استثنائی بندرکنگ در کتابخانه مرکزی شهید مینکی بندرلنگه برگزار شد.

همزمان با روز جهانی معلولان جشنواره «کتاب و رنگ» ویژه اعضای کودک و نوجوان سندروم داون ۷ تا ۱۵ سال با همکاری مدرسه استثنائی بندرکنگ و حضور بیش از ۳۵ کودک و نوجوان با محوریت برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله: بازی درمانی، قصه گویی از کتاب‌های «جیکم جیکم جیکان جیکان» نوشته سرور کتبی و «نقطه» نوشته پیتر رینولدز، نقاشی خلاق و کاردستی خلاق در بخش کودک کتابخانه مرکزی شهید جاویدالاثر مینکی برگزار شد.

مرضیه سقائی طلب، مسئول کتابخانه شهید مینکی بندرلنگه گفت: این کتابخانه در حال حاضر و با توجه به ظهور نسل دوم کتابخانه‌های عمومی مبنی بر فرهنگسراهای اجتماعی و پایگاه های مردمی در حال ارائه خدمات کتابخانه‌ای و فرهنگی به افراد دارای نیازهای خاص است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره «کتاب و رنگ» افزود: هدف از برگزاری این جشنواره مشارکت کودکان کم‌توان ذهنی در برنامه های آموزشی شاد و خلاق، توجه به سلامت جسمی و بهداشت روانی آنان و تغییر نگرش اذهان عمومی نسبت به سطح توانمندی این قبیل افراد است.

سلسله نشست‌های کتاب‌خوان با خوانش ۶ کتاب

به همت مسئول کتابخانه شهید جاویدالاثر مینکی شهرستان بندرلنگه نشست کتاب‌خوان مدرسه ای با حضور دانش آموزان دبستان شجره طیبه با معرفی ۶ کتاب برگزار شد.

در این نشست ۶ کتاب با موضوع ادبیات از سوی دانش آموزان به اشتراک گذاشته شد. فاطمه زادعلی، فاطمه برکم، بهاره حقیقت، زینب روشی، کوثر فلاح نسب و فاطمه نیک سرشت به ترتیب کتاب‌های «خیالت تخت من بچه شرم» اثر پیت جانسون، «فرار از کتابخانه آقای لمونچلو» به قلم کریس گرابنستاین؛ «جن های برج کبوترخانه» نوشته منصور علیمرادانی؛ «شعبده بازی در آشپزخانه» تألیف ریچارد ابینسون؛ «من بامزه تر» نوشته جیمز پترسون و «از طرف آنا» اثر ایتل جین را به حاضرین معرفی کردند.

سلسله نشست‌های کتاب‌خوان با هدف بهره‌مندی علاقه‌مندان کتابخوانی از کتاب در کتابخانه‌ها و مدارس برگزار می‌شود. در این جلسات کتابداران، نویسندگان، شخصیت‌های فرهنگی عضو کتابخانه، دانش آموزان، اعضای کتابخانه‌های عمومی و سایر علاقه‌مندان به معرفی کتاب‌های خوانده‌شده خود می‌پردازند.

بررسی مشکلات حوزه فرهنگ و هنر بندرخمیر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان که به همراه استاندار هرمزگان به شهرستان بندرخمیر سفر کرده بود به بررسی مشکلات در حوزه فرهنگ و هنر پرداخت.

اسمعیل جهانگیری در بدو ورود به شهرستان بندرخمیر با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در این سفر با حضور در مسجد فاطمه الزهرا بندرخمیر از نزدیک به درد دل مردم و بررسی مشکلات حوزه فرهنگ و هنر پرداخت و قول مساعد جهت پیگیری و رفع موانع اداری آن صادر کرد.

از دیگر برنامه های سفر استاندار هرمزگان به شهرستان بندرخمیر بازدید از مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان بود.

برگزاری هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان سیریک

هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سیریک با موضوع مراسم تدفین شهید گمنام و همکاری با گروه جهادی پزشکان در شهرستان در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه امام جمعه شهرستان، ضمن تاکید بر حضور، همراهی و همگامی تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان در برگزاری مراسم تدفین، از دستگاه های اجرایی خواستند با توجه به اهمیت موضوع شهید و شهادت و جایگاه مهم شهداء در اسلام و همچنین اهمیت موضوع اقدامات جهادی، همکاری لازم را انجام دهند.

حضور گروههای جهادی پزشکان در اواخر آذرماه و مراسم تدفین شهید گمنام در شهرستان اوایل دی ماه خواهد بود.

معرفی کتاب علاءالدین و چراغ جادو در پارسیان

کتابخانه نبی اکرم (ص) پارسیان با معرفی کتاب علاءالدین و چراغ جادو میزبان پسران دبستان اندیشه این شهرستان بود.

کتاب علاءالدین و چراغ جادو نوشته ود پراکاش چاولا یکی از داستان‌های مجموعه ۴۴ جلدی قصه‌های معروف جهان، درباره پسرجوانی به نام علاءالدین است که با مادرش زندگی می‌کند.

کتابدار این کتابخانه گفت: قصه و قصه گویی نقش بسیار مهمی در تکوین شخصیت کودک دارد، باعث پرورش قدرت بیان و عواطف و افکار کودک می‌شود و البته در تقویت و پرورش قوه‌ی تخیل، ابتکار، ابداع و ایجاد عشق و علاقه به ادبیات موثر است.

حلیمه روشن زاده افزود: خواندن قصه برای کودکان تاثیر بسیار زیادی در رشد اعتماد به نفس کودک و علاقه‌مند کردن او به داشتن آزادی و عدالت اجتماعی دارد و همچنین علاوه بر برآورده کردن نیازهای عاطفی کودک به آماده ساختن او برای دریافت پیام‌های اخلاقی و انسانی نیز مساعدت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها