سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
«جهان پهلوان» سلیمانی از بزرگترین قهرمانان و اسطوره‌های ملی ماست

هرمزگان - رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان هرمزگان گفت: «جهان پهلوان» سلیمانی از بزرگترین قهرمانان و اسطوره‌های ملی ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، سعید عبدلی‌زاده در سومین رویداد ملی روایت حبیب با عنوان شب خاطره ضمن گرامی‌داشت ایام میلاد بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) و سالروز شهادت سردار رشید اسلام سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: امسال سومین رویداد ملی روایت حبیب با هدف تبیین یکی دیگر از زوایا و منش شخصیتی فرمانده شهید مقاومت یعنی منش پهلوانی توسط حوزه هنری به شکلی متفاوت برگزار می‌شود.

وی افزود: اجرای برنامه‌های هنری و ممزوج کردن آن با آیین‌های پهلوانی و قهرمانی اصیل ملی در جهت معرفی و تجلیل از این قهرمان ملی یکی دیگر از اهداف این برنامه است.

وی این مراسم را فرصت تجدید عهد دوباره هنرمندان، ورزشکاران و اقشار مختلف مردم با راه و اهداف متعالی شهید سلیمانی دانست و بیان کرد: ورزش باستانی و زورخانه‌ای یکی از برجسته ترین نمادها و عناصر هویتی ملت و تمدن ایرانی - اسلامی ماست و شهید سلیمانی نیز علاوه بر فعالیت در این رشته در سنین نوجوانی، امروز به عنوان «جهان پهلوان» یکی از بزرگترین قهرمانان و اسطوره های ملی ما برای تمام نسلهاست.

موسی مولاپرست و محمد رحمانی رزمندگان هرمزگانی پیشکسوت لشکر ۴۱ ثارالله و از همرزمان سردار سلیمانی، خاطراتی از همرزمی، شجاعت، جسارت و تیزهوشی سردار گفتند.

حجت الاسلام حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ضمن پرداخت به ابعاد شخصیتی حاج قاسم، از توجه و دقت آن شهید بزرگوار به جزئیات، نظم، تواضع و همچنین در بخش دیگر در باب اخلاص شهید سلیمانی و ضروری بودن آن برای مردم و مسؤولین سخن گفت و خاطره‌ای از وی روایت کرد.

بنت الهدی شجاعی از نقالان توانمند نیز داستان زندگی حاج قاسم سلیمانی را نقالی کرد.

سعید غیبی از شاعران و مداحان هرمزگانی، ترانه‌ای برای حاج قاسم خواند. همچنین عبدالحمید انصاری نسب و اصغر ملائی محمدآبادی از شعرای آئینی هم در این زمینه شعرخوانی داشتند.

اجرای ورزش باستانی توسط ورزشکاران باستانی کار، تجلیل خانواده معظم شهدا و رزمندگان پیشکسوت و هنرمندان از بخشهای دیگر این برنامه بود.

چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با حضور اسمعیل جهانگیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان، حجت الاسلام غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، سعید عبدلی‌زاده رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی هرمزگان، مظفر مهری خادمی نسب مدیر کل ورزش و جوانان استان، محمد رضا لطفی سرپرست معاونت ورزشی سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری بندرعباس، همرزمان شهید، خانواده شهدا و جامعه فرهنگی، ادبی و ورزشی استان در زورخانه جهان پهلوان تختی بندرعباس برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها