به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سیودومین جلسه کمیسیون راهبری تحول بنیادین با حضور دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش و سایر اعضای آن در سالن جلسات دبیرخانه این شورا برگزار شد.در این جلسه که به موضوع «اعتباربخشی کیفی سندتحول بنیادین ترمیمیافته» اختصاص داشت، محمود امانی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین یکی از سرمایههای ملی نظام تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران است که بر انطباق مفاد سند تحول ترمیم یافته با مبانی نظری تحول بنیادین و وفاداری به محتوای سند فعلی تاکید دارد.
امانی اظهار کرد: در فرایند ترمیم سند تحول بنیادین براساس سه رویکرد مندرج در مصوبه ۹۸۶ شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر «آیندهنگری، اصلاح و اجرا» اقدام شده است.
وی گفت: برای بهروزرسانی و ترمیم سند تحول بنیادین اقدامات اجرایی چون اعلام فراخوان عمومی و نظرسنجی کشوری، انجام پژوهشهای کاربردی، تشکیل کارگروههای تعاملی با حضور صاحبنظران نظام تربیت و تربیت و برخی از وزرای پیشین، انجام مراحل چندگانه اعتبارسنجی، تنقیح مقررات و استلزامات تقنینی سند در کارگروه تخصصی حقوقی، اعمال منویات مقام معظم رهبری در محتوای آن و تطبیق با برنامه توسعه هفتم و… انجام شده است.
امانی اظهار کرد: «ایجاد تناظر بین عناصر سازهای سند تحول، شاخصپذیر کردن اجزا، تقریب آرمان با واقعیت، رفع ابهامات احتمالی، ویراستاری نگارشی و رسایی مضمون، درج شاخصهای کلیدی منطبق با اهداف عملیاتی، افزودن فصل «مدرسه صالح»، تدوین پیوست مالی سند، تبیین چارچوب نهادی و.... از مصادیق ترمیم سند تحول بنیادین است.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه گفت: نسخه ترمیمیافته سند تحول بنیادین پس از اعتبارسنجی ملی از طریق سامانه جامع، در صحن شورای عالی آموزش و پرورش ارائه و بررسی خواهد شد.
نظر شما