شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
«روان‌شناسیِ هنر» منتشر شد

انتشارات فرهنگ نشر نو با همکاری انتشارات آسیم کتاب «روان‌شناسیِ هنر» را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتشارات فرهنگ نشر نو با همکاری انتشارات آسیم کتاب «روان‌شناسیِ هنر» را به چاپ رساند.

کتاب «روان‌شناسیِ هنر» به قلم جورج مَدِر است که بیش از ۸۰ مقاله پژوهشی و ۵ کتاب منتشر کرده و وی استاد دانشگاه لینکلن، انگلستان است. ترجمه این کتاب نیز توسط محمدرضا ابولقاسمی انجام شده است.

این کتاب ۱۷۴ صفحه‌ای، در ۷ فصل با عناوین «هنر و روان‌شناسی»، «عصب‌شناسی هنر»، «چرا به هنر می‌پردازیم؟»، «بازنمایی فضا، خطوط شکل‌ساز و فرم در هنر»، «بازنمایی رنگ و حرکت در هنر»، «چه چجیزی هنر را تراز اول می‌کند؟»، «خلاقیت در هنر و علم» مطالب خود را عرضه است.

«روان‌شناسی هنر» درآمدی است درباره مجموعه منتخبی از راه‌های پرشماری که در آنها روان‌شناسی می‌تواند به ما در درک و تحسین فعالیت‌های خلاق کمک کند. این کتاب با بررسی چگونگی درک ما از وجوه گوناگون هنر، از رنگ گرفته تا حرکت، آفرینش هنری را همچون شکلی از رفتار انسانی بررسی می‌کند که در طول تاریخ منبع همیشگی الهام و کشمکش و گفتگو بوده است. این کتاب همچنین بحث می‌کند که چگونه عواملی مانند جعل و فناوری بازتولید و تبعیض جنسیتی بر قضاوت ما درباره هنر تأثیر می‌گذارند.

این کتاب با طرح این پرسش که علم روان‌شناسی چه ارتباطی با درک ارزش هنری دارد، خواننده را با روش‌های جدید تفکر درباره نحوه آفرینش و پذیرش و کاربرد هنر آشنا می‌کند.

«روان‌شناسی هنر» در ۱۷۴ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ جلد در نوبت چاپ اول، در کتابفروشی‌های معتبر کشور عرضه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها