دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
جلد بیست‌وپنجم دایره‌المعارف بزرگ اسلامی منتشر شد

جلد بیست‌وپنجم دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی زیر نظر کاظم موسوی بجنوردی از سوی مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جلد بیست‌وپنجم دایرةالمعارف بزرگ اسلامی زیر نظر کاظم موسوی بجنوردی از سوی مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) منتشر شده است.

تازه‌ترین مجلد دایرةالمعارف بزرگ اسلامی حاوی مداخلی از چهره‌ها و موضوعات ایران و اسلام است که با سرویراستاری کاظم موسوی بجنوردی ازسوی مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) چاپ و منتشر شده است.

مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی مؤسسه‌ای علمی پژوهشی است که در اسفند ۱۳۶۲ به‌منظور تدوین و انتشار دانشنامه‌های عمومی و تخصصی و کتب مرجع در ابعاد مختلف معارف بشری به‌ویژه فرهنگ و تمدّن اسلامی و ایرانی بنیاد نهاده شد.

این مرکز با تکیه بر روش‌های علمی و استناد بر موثّق‌ترین منابع و تازه‌ترین اطلاعات به تدوین دایرةالمعارفی پرداخته است که نیاز علمی جوامع اسلامی را در این زمینه تا آن‌جا که ممکن است برآورده سازد. اگرچه این دایرةالمعارف، به اعتبار انحصار آن به فرهنگ جهان اسلام، تخصّصی است، ولی دامنه‌ای بسیار گسترده دارد؛ علوم قرآنی، اصول عقاید، کلام، فقه، اصول فقه، حدیث، درایه، رجال، اخلاق، ادیان، ملل و نحل، منطق، فلسفه، عرفان، ادبیات، هنر، مردم‌شناسی، معماری و آثار اسلامی، تاریخ، جغرافیا، ریاضیّات، نجوم و طب ازجمله موضوعاتی است که در این دایرةالمعارف از آن‌ها بحث می‌شود.

جلد بیست‌وپنجم دایرةالمعارف بزرگ اسلامی زیر نظر کاظم موسوی بجنوردی در ۷۸۸ صفحه، در قطع رحلی، با شمارگان دوهزار نسخه و به‌‎بهای ۹۵۰ هزار تومان از سوی مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) نشر یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها