جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
امسال حدود ۴۶۰۰ واحد تجاری با عنوان و اصطلاح بیگانه پلمپ شدند

نماینده پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا در کارگروه شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی از پلمپ چهار هزار و ۶۵۶ واحد تجاری کشور از ابتدای امسال در راستای اجرای طرح برخورد با عناوین و اصطلاحات بیگانه خبر داد.

علی شریفی‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اشاره به اینکه از ابتدای امسال در راستای اجرای طرح برخورد با واحدهای تجاری دارای عناوین و اصطلاحات بیگانه از ۹۸ هزار و ۸۸۹ واحد در سراسر کشور بازدید شده عنوان کرد: از این تعداد به ۶۹ هزار و ۸۰۶ واحد تجاری تذکر داده شده که از این میان واحدهای استان سیستان و بلوچستان تذکری نداشته‌اند و واحدهای کیش با هفت مورد و قزوین با ۲۳ مورد کمترین تذکرها را پس از این استان داشته‌اند.

نماینده پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا در کارگروه شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی تعداد موارد اخذ تعهد از واحدهای دارای اصطلاح بیگانه را ۱۴ هزار و ۹۶۵ مورد عنوان کرد و افزود: واحدهای استان قزوین مشمول تعهد نشده‌اند و پس از این استان کمترین تعهد اخذ شده به واحدهای تجاری کهگیلویه و بویراحمد و یزد (هر کدام دو مورد) اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال اخطاریه برای ۶۳۵۳ واحد تجاری دارای عنوان و اصطلاح بیگانه صادر شده است، گفت: هیچیک از واحدهای تجاری استان‌های سیستان‌وبلوچستان، فارس، قزوین، قم، کهگیلویه و بویراحمد و یزد اخطاریه نداشته‌اند.

شریفی‌زاده همچنین تعداد واحدهای پلمپ‌شده در راستای برخورد با عناوین و اصطلاحات بیگانه را ۴۶۵۶ باب اعلام کرد و افزود: در اجرای این طرح، هیچیک از واحدهای سیستان‌وبلوچستان، قزوین، قم، کهگیلویه‌وبویراحمد و کیش پلمپ نشده‌اند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدحسین IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    احسنت. امیدوارم این روند ادامه‌دار باشه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها