یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
تفاهم‌نامه میان بنیاد سعدی و معاونت علمی ریاست جمهوری امضا شد

تفاهمنامه همکاری میان معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس بنیاد سعدی منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) دهمین گردهمایی موسسه‌های فعال در آموزش زبان فارسی در جهان، امروز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه در سالن غدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار و در حاشیه این نشست تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و بنیاد سعدی منعقد شد.

غلامعلی حداد عادل در حاشیه امضای این توافقنامه اظهار کرد: آقای دکتر دهقانی اعتقاد دارند که علم صرفاً در علوم تجربی و انسانی نیست و معاونت علمی بایستی به علوم انسانی توجه ویژه کند. در نتیجه با این وسعت نظر یک امکان همکاری بین معاونت علمی و موسساتی همچون بنیاد سعدی بوده است و زبان و ادبیات فارسی نیز می‌تواند از مساعدت‌های معاونت علمی بهره‌مند شود.

وی گفت: ما تفاهم نامه‌ای برای همکاری در چارچوب ضوابط معاونت علمی امضا می‌کنیم و اطمینان داریم که آثار بسیار خوبی دارد.

رئیس بنیاد سعدی تصریح کرد: ما در بنیاد ۱۰ سال پیش کار خود را از صفر شروع کردیم و به عنوان مثال از حیث امکانات سخت افزاری برای ارتباط با مخاطبان از راه دور صفر هستیم. در بنیاد یک استودیو برای تولید و ارتباط با فارسی زبانان وجود دارد که بسیار کوچک و نیازمند ارتقا است.

حداد عادل گفت: مساعدت دستگاه‌هایی نظیر معاونت علمی این امکان را می‌دهد که امکانات و تجهیزات بیشتری را داشته باشیم و به عنوان مثال در یک زمان چند نفر بتوانند امکان آموزش داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها