شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱
بهشت برای من ترکیبی از باران، چای، موسیقی و رمان است

کارگردان فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» گفت: بهشت برای من زمانی است که نم باران، چای تازه دم، موسیقی شجریان و یک رمان در کنار من حضور داشته باشند. بهترین لحظه‌های زندگی من با این چند عنصر اتفاق می‌افتد.

لیلی عاج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: بهشت برای من زمانی است که نم باران، چای تازه دم، موسیقی شجریان و یک رمان در کنار من حضور داشته باشند. بهترین لحظه‌های زندگی من با این چند عنصر اتفاق می‌افتد. من دوست دارم در رمان‌ها، کلمات من را شگفت‌زده کنند و در کنار رمان، به نمایش‌نامه نیز علاقه بسیاری دارم.

او افزود: عموماً نمایش‌نامه‌های خارجی از نشر بیدگل و نیماژ را مطالعه می‌کنم و رمان‌ها که عضوی جداناپذیر از سرگرمی همیشگی من است. کتاب «نام من سرخ» از نویسنده ترک و برنده نوبل ادبی، اورهان پاموک را بسیار دوست دارم. این کتاب یک رمان پلیسی جنایی جذاب است که در دوره تیموریان روایت می‌شود.

کارگردان سینما ادامه داد: «آگوست: اوسیج کانتی» کتابی در ژانر کمدی سیاه است که فیلمی اقتباسی نیز از آن ساخته شده است، اما خواندن این کتاب به تنهایی بسیار جذاب است.

لیلی عاج گفت: در بین نمایش‌نامه‌ها، کتاب‌های «یاسمینا رضا» انتخاب همیشگی من است و از همه این‌ها مهم‌تر، «مارتین مک‌دونا» یک نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان درخشان است که من خیلی دوست دارم؛ تقریباً تمام نمایش‌نامه‌های مارتین مک‌دونا را مطالعه کردم.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ن،ا IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    درود برتمام کسانی که حس می کنند،زندگی بی شجریان اشتباه است،شجریان لطافت باران،گرمی چای ودنیای ناشناخته کتاب ،که هرکسی سعادت واردشدن به آن راپیدا نمی کند،باخوددارد.!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها