سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
دستگاه‌های فرهنگی و خیرین برای خرید مناسب از نمایشگاه کتاب تهران اقدام کنند

هرمزگان - فرماندار بندرلنگه گفت: دستگاه‌های فرهنگی و خیرین با هماهنگی اداره کتابخانه عمومی برای خرید مناسب کتاب از نمایشگاه بزرگ تهران اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، فؤاد مرادزاده در اولین جلسه انجمن شهرستان که به میزبانی سالن فرمانداری در سال جاری برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ از فردا شروع به کار می‌کند و موضوع اصلی کتابخانه‌ها به روز بودن منابع و کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها است از دستگاه‌های فرهنگی و خیرین می‌خواهم تا با هماهنگی اداره کتابخانه عمومی برای خرید مناسب کتاب از نمایشگاه بزرگ تهران اقدام کنند.

وی ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در کتابخانه‌های عمومی بندرلنگه بیان کرد: برنامه‌های خوبی در سطح شهرستان با موضوع کتاب و کتابخوانی اجرا شده است.

وی در ادامه افزود: در حوزه کتاب و کتابخوانی نباید جزیره‌ای عمل شود، با این حال واقعیت این است که بار نهضت کتابخوانی بر دوش اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان است و ما باید شاخص‌های این حوزه را به صورت جدی ارتقا دهیم.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تصریح کرد: راه اندازی محافل ادبی در کتابخانه‌ها فرصت بسیار خوبی را فراهم می‌کند تا با تشویق و استفاده از ظرفیت نویسندگان و شاعران بومی در این محافل، زمینه‌ای را برای گفت‌وگو و دید و بازدیدهای رایج به منظور هم افزایی تجربیات پیشکسوتان با علاقمندان امروزی این حوزه فراهم شود.

سعید شادمانی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیز گزارشی از وضعیت عملکرد و برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته ارائه داد و برنامه‌های پیش بینی شده سال جدید را برای اعضا تشریح کرد.

به گزارش ایبنا، در پایان جلسه از برگزیدگان ملی و استانی دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تجلیل به عمل آمد. در این جشنواره شهرستان بندرلنگه که در حدود ۲۰۰ کیلومتری غرب بندرعباس در استان هرمزگان واقع است ۲ برگزیده ملی و ۷ برگزیده استانی داشت.

برچسب‌ها

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها