چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
آینده‌سازی برای کودکان و نوجوانان هدف اصلی اجرای طرح‌های کتابخوانی است

یزد – معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به اجرای طرح‌های چهارگانه کتابخوانی گفت: آینده‌سازی برای کودکان و نوجوانان، هدف اصلی اجرای این طرح‌ها در استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، حسین دشتی در نشست بررسی اجرای طرح‌های چهارگانه ترویج کتاب و کتابخوانی استان یزد گفت: بحث ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی جز وظایف اصلی ما است که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعریف شده است.

وی افزود: چهار طرح محوری ترویج کتاب و کتابخوانی شامل جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، پایتختی کتاب ایران، جام باشگاه‌های کتابخوانی و مروجان کتابخوانی است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: تشکیل و ثبت باشگاه‌های کتابخوانی تا ۲۰ اردیبهشت ماه فرصت دارد که به منظور توسعه فرهنگی و ترویج کتابخوانی برگزار می‌شود وامیدواریم شاهد حضور پرشور کودکان و نوجوانان در این طرح باشیم.

دشتی ادامه داد: بسیج، مدارس، کتابخانه‌ها، کانون‌های مساجد و کانون‌ها می‌توانند در این طرح حضوری پرشور داشته باشند و با ثبت اعضای خود در این فعالیت فرهنگی حضور داشته باشند.

وی بیان کرد: ما به دنبال این هستیم که با شرکت دادن کودکان و نوجوانان آینده‌سازی برای آن‌ها داشته باشیم و ترویج کتاب و کتابخوانی را داشته باشیم.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد افزود: در زمینه پایتختی کتاب ایران در یزد توانستم در سطح کشور در سال ۱۳۹۸ به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شویم وامیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده در روستاهای استان یزد نیز شاهد درخشش این حوزه باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط