پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
شاعر اهل بیت (ع) باید آکنده از سیره ائمه باشد

آذربایجان‌غربی- دبیر علمی هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری گفت: شاعر اهل بیت (ع) باید آکنده از سیره ائمه(ع) باشد و مثل فرزدق و دعبل خزائی ستیزنده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، سعید سلیمان‌پور صبح پنج‌شنبه در کارگاه آموزشی شعر رضوی ترکی آذری که در سالن اجتماعات حوزه هنری استان برگزار شد، گفت: هجدهمین دوره شعر رضوی در استان در حالی برگزار خواهد شد که ۱۷ دوره آن همواره در آذربایجان‌غربی بوده و غیر از یک دوره، که در تبریز برگزار شده است.

دبیر علمی هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی افزود: امسال ۵۳۶ اثر از ایران و کشورهای خارجی به هجدهمین جشنواره شعر رضوی ارسال شده است.

سلیمان‌پور گفت: آثار خارجی از کشورهای ترکیه، آلمان، آذربایجان، عراق، هلند، روسیه، ترکمنستان، گرجستان و عراق از ۶۰ نفر که از این تعداد ۵۰ نفر مرد و ۱۰ نفر زن به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری ارسال شده است.

دبیر علمی هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی افزود: همچنین ۴۱۶ اثر نیز از ۲۱۰ نفر که از این تعداد ۵۸ نفر زن و ۱۵۲ نفر مرد بوده که از استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، قم، مشهد، زنجان، تهران، اردبیل، همدان، کرمانشاه، قزوین، سمنان، البرز، خراسان جنوبی، مازندران و گیلان به دبیرخانه رسیده است.

وی افزود: شاعر اهل بیت (ع) باید آکنده از سیره ائمه باشد و کنج نشین نباشد بلکه مثل فرزدق و دعبل خزائی ستیزنده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها