سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
نمایشگاه کتاب تهران دغدغه تامین نقدینگی ناشران را تامین می‌کند

مدیر انتشارات حافظ معتقد است؛ نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران طی سالیان مختلف توانسته است دغدغه و نگرانی تامین نقدینگی برای ناشران را تامین کند.

سرویس مدیریت کتاب خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): عباس جهانگیری با حضور در غرفه خبرگزاری کتاب در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ با اشاره به برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به خبرنگار ایبنا گفت: طی سی‌وپنج دوره‌ای که این رویداد برگزار شده در آن حضور داشتم و شاهد رشد و قوام آن و حضور گسترده ناشران بخش‌های مختلف در طول سالیان مختلف بودم.

وی افزود: هدف اصلی نمایشگاه معرفی و عرضه کتاب ناشران و فعالیت‌های حوزه نشر به مخاطبان، همچنین فروش کتاب است؛ البته برخی نمایشگاه‌ها فقط به معرفی و عرضه کتاب می‌پردازند و بخشی هم برای فروش در نظر گرفته‌اند.

جهانگیری با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تاکنون از موفق‌ترین رویدادهای نمایشگاه حوزه نشر و کتاب در منطقه و دنیا به شمار می‌آید، گفت: این نمایشگاه در طول سالیان مختلف، نوسانات و فرازوفرودهای زیادی را پشت سر گذاشته، اینکه ممکن است نواقصی وجود داشته باشد که مدیران در هر دوره تلاش کرده‌اند آن را مرتفع کنند.

نمایشگاه کتاب تهران و اقتصاد نشر

مدیر انتشارات بین‌المللی حافظ همچنین به موضوع اقتصاد نشر در ایران اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل موجود در این حوزه طی سال‌های اخیر دغدغه‌های اقتصادی فعالان نشر است که نمایشگاه توانسته تا حدی این دغدغه و نگرانی را با ایجاد نقدینگی برای ناشران تامین کند.

جهانگیری ادامه داد: نمایشگاه کتاب تهران در سی‌وپنجمین تجربه برگزاری خود به سر می‌برد و از آنجایی که ماه اردبیهشت با کتاب و کتابخوانی و نمایشگاه عجین شده، این رویداد در تقویم ثبت و ضبط شده است و رسانه‌ها باید کمک کنند که مردم حضور پررنگ‌تری در نمایشگاه داشته باشند و تازه‌های نشر و تلاش ناشران به شکل گسترده در اختیار مردم قرار گیرد.

وی همچنین به حضور کتابفروشان در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران اشاره کرد و گفت: ایده حضور کتابفروشان در این رویداد فرهنگی ایده خوب و مناسبی بود و سال گذشته بخشی از کتابفروشان از حضور در این رویداد راضی بودند، زیرا همواره یکی از گلایه‌های کتابفروشان این بود که نقشی در نمایشگاه‌های کتاب هم در تهران و هم استان‌ها ندارند و از کم بودن مشتری در ایام بعد نمایشگاه ناراضی بودند.

جهانگیری بیان کرد: البته این تاثیرگذاری به توان کتابفروش و کتاب‌های موجودش بستگی دارد، در این زمینه تخصیص یارانه به ناشران و کتابفروشان به‌صورت مجزا و جداگانه نیز اهمیت زیادی دارد، زیرا هر گروه می‌توانند از یارانه خودشان استفاده کنند.

به‌گفته وی، از سوی دیگر همزمانی برگزاری نمایشگاه فیزیکی و مجازی با یکدیگر نیز زمینه‌ای فراهم کرده است که به این طریق کتاب به نقاط مختلف کشور نفوذ پیدا کند و مردم می‌توانند به کتاب‌های مورد نیاز خود به‌خصوص تازه‌های نشر دسترسی داشته باشند.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۲۹ اردیبهشت فرهنگی ناشران از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها